Er i tvivl om Patientklagenævnet skal kontaktes.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

194 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli

Anonym trådstarter

I går lige mit forløb og håber at i vil komme med jeres bud på hvad I havde gjort. 

Fredag efter frokost bliver jeg dårlig og begynder at få rigtig ondt i maven. Begynder kort tid efter at kaste voldsomt op. 
smerterne i maven tiltaler henover dagen og jeg kaster fortsat op hver halve til hele time. Kan ingenting holde i mig og jeg har lettere feber - ikke høj kun 37,6 (ligger normalt på 36,6) 
Lørdag morgen 7:30 ringer til 1813 fordi jeg har så mange smerter og fortsat kaster op og er bekymret for dehydrering da vand ikke engang bliver indenbords længere.  Jeg fortæller at jeg har smerter under navlen og i begge sider af maven men mest højre. 

Lægen jeg snakker med siger “det nok bare er en maveinfektion eller noget jeg har spist” og at jeg skal lave en elektrolyt blanding og drikke den i små mundfulde. Det gør jeg men det ryger også op, samtidig med at smerterne i maven tiltager voldsomt. 

ved 13 tiden om lørdagen kan jeg næsten ikk være i mig selv og ringer til 1813 igen og fortæller dem hvordan jeg har det og smerter fortsat tiltager. Denne gang var det en sygeplejerske jeg talte med og hun sagde jeg skulle komme ind på hospitalet så de kunne undersøge mig for dehydrering. Men der blev stadig holdt fast i maveinfektion/madforgiftning. 
jeg får fat i min mor som kører mig til akutmodtagelsen. Her tages der blodprøver og lægges drop også sad jeg ellers og ventede på at komme op på en afdeling. Da jeg kom op på en afdeling hvor jeg fik en seng ventede jeg i over 2 timer på at en læge kom og tilså mig. 
min mor spurgte flere gange om det kunne være blindtarmsbetændelse. Men det blev fejet af hele tiden. Lægen trykkede mig på maven og jeg skreg og græd i smerter (har stadig hverken fået væske eller smertestillende på dette tidspunkt) 

lægen går og en sygeplejerske kommer tilbage efter 1 times tid og giver mig 3x5mg morfin i drop og væske men det tager ikke smerterne. 
Jeg får en ny sygeplejerske kl 19:30 som insisterer på at jeg skal scannes og det hører vi hende sige til lægen. Her har min mor spurgt igen flere gange om blindtarmsbetændelse. 
jeg køres til scanning en times tid efter. 

herefter ved jeg ikk hvor længe der går da jeg er så udmattet af smerter at jeg må være døset hen. Men vågner af en kirurg der fortæller mig at jeg har blindtarmsbetændelse og skal opereres så snart operationsstuen er ledig. 

00:30 er jeg færdigopereret og jeg får at vide at det var den værste blindtarm de havde set længe. Den var flydende og oplæst i maven, hele min mave var fyldt med pus og betændelse. 

Er det en sag for Patientklagenævnet ? Jeg kunne have været død og min mor blev endda ved at spørge om det ikke kunne være blindtarmsbetændelse. 
Hvad tænker i? 

til orientering er jeg okay nu. Er hjemme fra hospitalet og næsten smertefri. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Ja helt klart! Det ville jeg klage over. Har I ytret jer til de læger der fejede det af vejen om at det kunne være blindtarmsbetændelse? Altså har I sagt til dem at “se hvad vi sagde” måde? 
Syntes helt klart det er under al kritik! Godt I havde en dygtig sygeplejerske der insisterede på at du skulle skannes! Men foruroligende at ikke engang en læge kom med den ide

Anmeld Citér

19. juli

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Ja helt klart! Det ville jeg klage over. Har I ytret jer til de læger der fejede det af vejen om at det kunne være blindtarmsbetændelse? Altså har I sagt til dem at “se hvad vi sagde” måde? 
Syntes helt klart det er under al kritik! Godt I havde en dygtig sygeplejerske der insisterede på at du skulle skannes! Men foruroligende at ikke engang en læge kom med den ide

Tak fordi du tog dig tid til at svare

Nej, ikke til de læger der fejede det af vejen, for dem så jeg ikke igen. Det var en ny læge hver dag der var stuegang i de dage jeg var indlagt.

Men til dem der blev det sagt. Ikke direkte “hvad sagde vi” men sådan mere, “så var det da vidst godt at jeg kom til den scanning” og “jeg er bare glad for at jeg  ringede 1813 igen”  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.