At rejse med en knapt 2 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

237 visninger
2 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juli

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Hej alle,

Vi overvejer at tage på vores første udlandsrejse, som en familie på 4, til september.

Til den tid vil vores ældste datter være 12 år og den yngste vil være lige knapt 2 år. Hun er født i oktober.

Men...Der er en ting jeg er ret bekymret for (måske ubegrundet) og det er fra vi ankommer i lufthavnen i Dk og til vi ankomer til hotellet på fetiedestinationen. Mest af alt fordi jeg frygter at skulle meget tidligt op med en tumling (minimal søvn) og om hun potentielt vil kunne sove middagslur i flyet/transfer. Hun er sensitiv ift. lys og lyde..Sååå...

Hvad er jeres bedste råd til en bekymret mor? Hvad tid er det bedst at flyve? Og hvilke destinationer? Max. flyvetid omkring 3,5 timer.

Gerne et sted med 20-25 grader, så det hverken er for "koldt" eller for varmt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
MortilF+V skriver:

Hej alle,

Vi overvejer at tage på vores første udlandsrejse, som en familie på 4, til september.

Til den tid vil vores ældste datter være 12 år og den yngste vil være lige knapt 2 år. Hun er født i oktober.

Men...Der er en ting jeg er ret bekymret for (måske ubegrundet) og det er fra vi ankommer i lufthavnen i Dk og til vi ankomer til hotellet på fetiedestinationen. Mest af alt fordi jeg frygter at skulle meget tidligt op med en tumling (minimal søvn) og om hun potentielt vil kunne sove middagslur i flyet/transfer. Hun er sensitiv ift. lys og lyde..Sååå...

Hvad er jeres bedste råd til en bekymret mor? Hvad tid er det bedst at flyve? Og hvilke destinationer? Max. flyvetid omkring 3,5 timer.

Gerne et sted med 20-25 grader, så det hverken er for "koldt" eller for varmt.

Det bedste råd er jo nok blot at forsøge, om man kan sænke skuldrene lidt og forsøge at tage tingene lidt som de kommer. Man kan ikke rigtig rejse uden at rutinerne bliver forstyrret lidt - og måske kan man forsøge at se det som noget, der er ok? Og ja, så ryger der måske en lur i svinget eller nogen bliver lidt sure og trætte, eller får anden mad end de er vandt til... men måske pointen med at rejse også er at komme lidt ud af rammerne? 

Hvornår det passer bedst afhænger jo af jeres daglige rytme. Jeg rejser gerne med børn i alle aldre og forsøger at ramme flyvetider, der gør at jeg ikke skal op kl. 5... dvs. formiddage foretrækker jeg som regel, men det er jo fx svært, hvis man skal den halve klode rundt og med flere mellemlandinger. Hvis I blot skal til fx Sydeuropa, kan I sikkert få næsten alle typer afgange. Malta, Corsica eller Kroatien kunne være bud? Det kommer jo lidt an på, hvad I søger og gerne vil opleve... er det fx mad, kultur, kunst... eller noget helt andet?

God fornøjelse og god tur. Det er skønt at rejse med børn, trods at det kræver lidt tålmodighed og god tid. De små kan klare langt mere, end vi tror - som regel er det os voksne, der skal øve os 

Anmeld Citér

8. juli

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Da vores var så små, er de altid gået kolde på et tidspunkt enten i flyet eller under transferen.

Hvis det er en badeferie så skal i bestemt gå efter en opvarmet pool, så de søger rejsemål hvor temperaturen “kun” er i start 20erne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.