Jeg sidder med vores skønne datter på nu 4 uger uger. Vi har to større børn. Et lykkeligt ægteskab med min skønne mand, der er en vidunderlig far til vores børn... Udefra ser alt jo fantastisk ud.
Men indeni er jeg fuldstændig knust. Over at vi faktisk havde aftalt, at dette var sidste baby.
Jeg var ret afklaret indtil den sidste uge inden fødslen. Nu er jeg ét stort følelsesmæssigt trafikuheld. Jeg savner pludselig ALT ved projekt baby. Graviditeten. Scanninger. Jordemoder besøg. Sparkene. Tosomheden og spændingen mellem min mand og jeg. Fødslen. Min man var en fantastisk fødselshjælper. Og min jordemoder ligeså. At møde min baby for første gang. De første uger med en helt nyfødt.
Jeg er fuldstændigt i mine følelsers vold, og er irrationelt ulykkelig på forhånd. Jeg kan slet slet ikke være i det, og bliver "paranoid" - kan jeg nogensinde slippe den skrukhed og ulykkelighed om, at jeg ikke skal opleve det igen? Det er kommet SÅ meget bag på mig, at jeg har det så frygteligt med tanken.
Den følelse har ikke været der med de to store børn. Men der var jo heller ingen aftale om, at det var dét... Nogle dage er bedre end andre, og jeg når lige at tænke at jeg ikke har tænkt over det i x timer/dage, og pludselig vælter korthuset igen... Jeg er bange for at jeg kunne føde 10 børn, og stadig ønske en mere...
Please sig, at I har oplevet en sorg over at det er forbi, men er kommet ud på den anden side. Det føles uvirkeligt for mig, lige nu.
Samtidig kan min mand slet slet ikke forstå det, og har svært ved at tale med mig om det, så jeg føler mig samtidig ualmindeligt alene med det..
Hilsen en lykkelig og ulykkelig mor.

Anmeld
Citér