Kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

760 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. maj

Anonym trådstarter

Ja — hvad skal opslaget handle om, og hvor skal det postes (fx LinkedIn, Facebook, Instagram, Reddit osv.)?

Send gerne:

emne/formål

tone (professionel, sjov, personlig, salgsagtig osv.)

målgruppe

evt. længde

vigtige detaljer eller billeder/tekst der skal med

Så skriver jeg et udkast til dig.

Det er et opslag om kejsersnit. Jeg er nervøs og bange min baby har en hjertefejl så søger info om andre der har fået kejsersnit som kan fortælle mig hvor ondt det gør osv

Selvfølgelig — her er et varmt og naturligt opslag, du kan bruge eller tilpasse:

Hej alle ❤️

Jeg står foran et planlagt/evt. muligt kejsersnit, og jeg må indrømme, at jeg er virkelig nervøs. Samtidig går jeg med en frygt for, at min baby måske har en hjertefejl, så det hele fylder ekstra meget lige nu.

Jeg søger derfor erfaringer fra andre, der har fået kejsersnit. Hvordan oplevede I det? Hvor ondt gjorde det bagefter, og hvordan var helingen de første dage/uger?

Jeg tror, det ville hjælpe mig meget at høre ærlige historier og måske få lidt ro i maven ❤️

På forhånd tak til jer, der har lyst til at dele.

Hvis du vil, kan jeg også lave:

en kortere version til Facebook-grupper

en mere anonym version

en mere følelsesladet version

et opslag specifikt til mødregrupper eller graviditetsfora

et opslag hvor du også spørger ind til babyer med hjertefejl og erfaringer dér.

Jeg er ikke interesseret i healing process men selve kejsersnit og min baby har en alvorlig hjertefejl det ikke en mistanke 

Hej ❤️

Jeg skal føde ved kejsersnit, og jeg er virkelig nervøs og bange. Min baby har desværre en alvorlig hjertefejl, så det hele føles meget overvældende lige nu.

Jeg søger derfor andre, der har fået kejsersnit, som vil fortælle lidt om selve oplevelsen. Hvordan føltes det under operationen? Gjorde det ondt? Hvordan oplevede I bedøvelsen og stemningen på stuen?

Jeg tror, det ville hjælpe mig meget at høre fra nogen, der har været igennem det ❤️

Tak fordi I læser med.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja — hvad skal opslaget handle om, og hvor skal det postes (fx LinkedIn, Facebook, Instagram, Reddit osv.)?

Send gerne:

emne/formål

tone (professionel, sjov, personlig, salgsagtig osv.)

målgruppe

evt. længde

vigtige detaljer eller billeder/tekst der skal med

Så skriver jeg et udkast til dig.

Det er et opslag om kejsersnit. Jeg er nervøs og bange min baby har en hjertefejl så søger info om andre der har fået kejsersnit som kan fortælle mig hvor ondt det gør osv

Selvfølgelig — her er et varmt og naturligt opslag, du kan bruge eller tilpasse:

Hej alle ❤️

Jeg står foran et planlagt/evt. muligt kejsersnit, og jeg må indrømme, at jeg er virkelig nervøs. Samtidig går jeg med en frygt for, at min baby måske har en hjertefejl, så det hele fylder ekstra meget lige nu.

Jeg søger derfor erfaringer fra andre, der har fået kejsersnit. Hvordan oplevede I det? Hvor ondt gjorde det bagefter, og hvordan var helingen de første dage/uger?

Jeg tror, det ville hjælpe mig meget at høre ærlige historier og måske få lidt ro i maven ❤️

På forhånd tak til jer, der har lyst til at dele.

Hvis du vil, kan jeg også lave:

en kortere version til Facebook-grupper

en mere anonym version

en mere følelsesladet version

et opslag specifikt til mødregrupper eller graviditetsfora

et opslag hvor du også spørger ind til babyer med hjertefejl og erfaringer dér.

Jeg er ikke interesseret i healing process men selve kejsersnit og min baby har en alvorlig hjertefejl det ikke en mistanke 

Hej ❤️

Jeg skal føde ved kejsersnit, og jeg er virkelig nervøs og bange. Min baby har desværre en alvorlig hjertefejl, så det hele føles meget overvældende lige nu.

Jeg søger derfor andre, der har fået kejsersnit, som vil fortælle lidt om selve oplevelsen. Hvordan føltes det under operationen? Gjorde det ondt? Hvordan oplevede I bedøvelsen og stemningen på stuen?

Jeg tror, det ville hjælpe mig meget at høre fra nogen, der har været igennem det ❤️

Tak fordi I læser med.

Ej pinligt.. ja har bedt chatgpt om hjælp til at formulere opslaget. Også har jeg bare kopieret

Troede ikke alt det der tekst ville komme med. Beklager 

Anmeld Citér

13. maj

Anonym

Anonym skriver:

Ej pinligt.. ja har bedt chatgpt om hjælp til at formulere opslaget. Også har jeg bare kopieret

Troede ikke alt det der tekst ville komme med. Beklager 

hvad er dit spørgsmål egentlig? Dit budskab drukner lidt i AI-tekst .. 

Anmeld Citér

13. maj

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

hvad er dit spørgsmål egentlig? Dit budskab drukner lidt i AI-tekst .. 

Gøre det ondt at få rygmarvsbedøvelse? Hvad kan man mærke. Er skide bange for nåle og tanken om at de skal skære i mig er også skræmmende 

Anmeld Citér

13. maj

Anonym

Anonym skriver:

Gøre det ondt at få rygmarvsbedøvelse? Hvad kan man mærke. Er skide bange for nåle og tanken om at de skal skære i mig er også skræmmende 

Kan du ikke prøve fokusere på at det handler om din baby, og ikke dig. Øve dig i at fra nu af kommer du ikke i første række, det gør baby. Og der opstår mange situationer med nåle og sår og alt muligt når barnet bliver større. Øv dig i at meditere, trække vejret, finde værktøjer til at fjerne fokus fra  din angst omkring det. 

Jeg fik rygmarvsbedøvelse men mindes ikke det gik gjorde ondt. Som i overhovedet ikke. Måske et lille niv. 

Anmeld Citér

13. maj

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan du ikke prøve fokusere på at det handler om din baby, og ikke dig. Øve dig i at fra nu af kommer du ikke i første række, det gør baby. Og der opstår mange situationer med nåle og sår og alt muligt når barnet bliver større. Øv dig i at meditere, trække vejret, finde værktøjer til at fjerne fokus fra  din angst omkring det. 

Jeg fik rygmarvsbedøvelse men mindes ikke det gik gjorde ondt. Som i overhovedet ikke. Måske et lille niv. 

Tak for svar.. 

Nu er det mit sjette barn. Alle fem er født normalt uden smertestillende, slf fik jeg drop i hånden. Men det jo ikke det samme som at få en kæmpe nål I ryggen. Og mine børn er min første prioritet, forstår ikke helt hvorfor jeg ikke må være nysgerrig på min frygt. Det ikke kun nålen men hele forløbet er skræmmende

Jeg ved også godt at lægen osv nok skal forklarr mig det hele. Men jeg vil gerne spørge herinde.. gjorde det ondt at blive stukket kunne i mærke/føle da de skar eller da de tog baby ud...

Anmeld Citér

13. maj

Ranunkel

Profilbillede for Ranunkel

Følelsen når man får lagt rygmarvsbedøvelsen er speciel, men ikke meget smertefuld. 
Du kan intet mærke når de skærer i dig. Og før de gør det, tester de at bedøvelsen virker som den skal. 
Når de skal have barnet ud, er det mest som en rumsteren, da de trykker øverst på maven, for at få barnet ned mod åbningen. 
Det der gør ondt, er de første mange gange hvor du skal op og stå efterfølgende. Men som du har prøvet, nu du allerede er mor, så er hovedfokus på barnet. Men kan sagtens forstå din bekymring. 

Anmeld Citér

14. maj

Anonym trådstarter

Ranunkel skriver:

Følelsen når man får lagt rygmarvsbedøvelsen er speciel, men ikke meget smertefuld. 
Du kan intet mærke når de skærer i dig. Og før de gør det, tester de at bedøvelsen virker som den skal. 
Når de skal have barnet ud, er det mest som en rumsteren, da de trykker øverst på maven, for at få barnet ned mod åbningen. 
Det der gør ondt, er de første mange gange hvor du skal op og stå efterfølgende. Men som du har prøvet, nu du allerede er mor, så er hovedfokus på barnet. Men kan sagtens forstå din bekymring. 

Mange taak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.