Hej panelet
Hvad gør jeg lige her. Gør jeg overhovedet noget.
Min eks og jeg har 2 børn sammen på 11 og 14 år. Vi har været fra hinanden i mange år. Vi har børnene i en 7/7 ordning.
Han har fået en kæreste hvilket er så dejligt for ham. Men. Jeg har over længere tid observeret på sidelinjen hvordan han træffer nogen valg, hvor børnene bare ikke er 1. Prioritet. Jeg taler såsom ikke at være hjemme på det ene barns fødselsdag, for i stedet at lade børnene passe og selv tage til en koncert med kæresten.
Bruge en masse tid på kæresten når han har børnene, og lader dem være alene hjemme imens. Uden at sørge for andet end et stykke rugbrød til aftensmad, mens han spiser med kæresten og hendes børn.
Ville ikke køre dem hjem til mig efter et familie arrangement i hans familie ( i min uge) så de måtte tage bussen. Kun fordi han skulle ud og spise med kæresten og hendes børn (som også var med til familie arrangementet)
Lod sine egne børn blive passet mens han tog til et løb med kæresten og hendes børn.
Prioriterede ikke at tage med ud og besøge ny skole med børnene - selvom det var hans weekend. Så jeg tog afsted selv med børnene. Han havde planer - som var at hjælpe kæresten (med noget der godt kunne undvære hans hjælp i de 3 timer)
Der er mange eksempler også af mere komplicerede slags, der er svære at få ned på skrift uden det bliver en roman.
Begge børn giver udtryk for at de er trætte af far og synes han træffer underlige valg. Særligt den store siger direkte at det føles som om far synes kæresten og hendes børn er vigtigere. Jeg lytter og støtter, uden at tale dårligt om far. Appelerer til at de taler med deres far om det. Men den store har en oplevelse af at han lukker samtalen ned hvis det handler den mindste smule om kæresten.
Det skal siges at far er bopælsforældre af praktiske årsager og har været det i mange år. Så jeg kan ikke "bare lige" ændre aftalen fx. Men det er heller ikke min hensigt med det her opslag.
Far er meget sensitiv ift mine tanker og inputs. Så jeg føler jeg bevæger mig på et knivsæg når vi kommunikerer i forvejen.
Bør jeg gøre noget her? Eller bare fortsætte med at lytte til mine børn og være i det, med dem.?
Skal siges jeg ikke har mødt kæresten. De har været kærester i 2 års tid. Bor ikke sammen og har heller ikke planer om det lige foreløbig.