Legeaftale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
4 svar
4 synes godt om
22. april

Anonym trådstarter

Min søn er startet i SFO for et par uger siden og har fået en god veninde. De leger sammen hver dag og har i dag snakket om en legeaftale.

Hendes far skriver så til mig, om det kan blive på fredag efter SFO hvor han så henter dem.

Og min søn vil meget gerne have en legeaftale med hende, så det siger vi ja til. 

Vi har kun haft legeaftaler herhjemme, så nu er han møgnervøs over at det er en anden der skal hente ham.

Jeg siger at det nok skal gå og han skal nok klare den, og selvfølgelig er første gang man skal prøve noget nyt, altid lidt svært.

Jeg føler lidt jeg presser ham ved at tale for at gøre det, men SFOen anbefaler jo mange legeaftaler og det kan jo ikke altid foregå herhjemme...

Burde jeg aflyse og vente lidt, eller håbe på det hele nok skal gå? Jeg er virkelig i tvivl... 

Nogengange siger han at han tør og så skifter han til han ikke tør, og sådan fortsætter det lidt...

Men han skal jo prøve den del også, tænker jeg, og lære der ikke er noget at være nervøs for.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Du kan også aftale med faren til andet barn, at du afleverer og lige bliver i starten eller måske endda under hele legeaftalen, hvis det er ok med det andet barns forældre.

Det gjorde vi med vores de første mange gange, og vi har også altid selv sagt ja til, at andre forældre må blive så længe de har lyst til det/deres barn havde brug for det

De skal heller ikke presses ud i en utryg situation 

Anmeld Citér

23. april

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg tror jeg ville tale og tone det helt ned. Selvfølgelig skal børn ikke tvinges med vold og magt mod deres vilje til den slags - men et lille skub ud i noget så fint og uskyldigt som at gå med en ven hjem i den alder, det ville jeg synes var helt fint at fastholde stille og roligt og ikke give alt for meget opmærksomhed. Det er okay at skubbe æidt til sine børns grænser nu og da - de vokser af det.

Anmeld Citér

24. april

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg havde ikke gjort noget ud af det, bare sagt at det bliver da dejligt med en legeaftale.

Der er en fra min datters klasse som ikke vil hjem til andre og lege, det har gjort at jeg faktisk ikke har lyst til at blive ved med at presse på med en legeaftale, da det jo så skal være hjemme hos dem, så synes jeg lidt det er dem som skal spørge, føler ikke jeg kan skrive om de må få en legeaftale hos dem ��

Det gør jo så at de ingen legeaftale får og det synes jeg da er synd, samtidig synes jeg også det er underligt at de ikke bare har smidt hende ud i det, da jeg tænker hun går glip af meget 

Anmeld Citér

24. april

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

mit barn bliver også meget nervøs når der er legeaftaler hos andre. Han har enkelte han godt kan hos nu, og andre han ikke kan/vil til. Det handler om at føle sig tryg hos dem.

som en anden forslår, fortæl faren at dit barn er nervøs for at komme. På den måde kan faren lige sige ekstra meget hej til dit barn og danne en relation. Vi starter også altid med korte legeaftaler hos andre til han er tryg.  

og nogle gange har jeg sagt at “jeg ved godt du er nervøs, men i dag er du nødt til at prøve. Jeg lover at hente dig efter en time” og ofte vil han ikke hjem. Og så bygger vi på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.