Min x mand og jeg gik fra hinanden for 8 år siden.
Han er sidenhen blevet gift igen, og fået et barn mere.
Jeg selv har indtil for nylig, været i et længerevarende forhold men det gik i stykker.
Vores samarbejde har hele tiden været "hård". I det omfang, at han, qua det var mig der gik, ikke rigtig har haft så megen tilovers for mig eller mine holdninger.
Derfor har reglerne også været forskellige i vores husholdninger.
Efter 1 ½ overgik den ældste fra en 7/7 til en 9/5 og hun ser nu ikke sin far.
De 2 andre, ser deres far i en 12/2 ordning. Når det passer dem. Oftest bliver de hjemme.
Da vi blev skilt, flyttede jeg 5 min. væk, så børnene kunne gå til og fra. Så det er nemt for dem, lige at smutte over til deres far i hverdagene, for at se deres lillesøster.
Jeg har altid være ufattelig organisatorisk. Da vi var sammen, planlagde jeg alting, og alle nød godt af det. Også begge svigerfamilier. Ture ud af huset, stod jeg for.
Efter vi gik fra hinanden, holdt vi mange fødselsdage sammen. Men til sidst blev jeg træt af det, da min x. ikke rigtig gad bidrage. Han mødte stort set op som gæst og gik igen. Så skulle den lille puttes, så havde han ondt i benet, så skulle konen studere osv.
Men nu er det desværre sådan, at min den mellemste har 18 års fødselsdag. Her står jeg desværre i den situation, at min x, ikke rigtig mener, at han kan hjælpe. Først skal han på arbejde om fredagen. Vi har booket et lokale, der hvor jeg bor. Så derfor kan han ikke hjælpe med at pynte op. Det sker om fredagen. Lørdag kan han desværre heller ikke hjælpe med, at rydde op, da han tager afsted på en getaway med konen. Han har lagt sin getaway, EFTER han har været med til at planlægge.
Så jeg står igen i en situation hvor jeg skal bruge meget tid på at planlægge, pynte op, og nu også fjerne ting. Rydde op. Og jeg er SÅ træt af det.
Og nu tænker jeg meget over næste år, hvor den yngste skal konfirmeres. Hun har ønsket, at det holdes sammen. Men jeg er SÅ træt af, at jeg står for det hele.
Hvorfor siger jeg ikke noget? Men det gør jeg også - men han er altid fyldt med undskyldninger. Og "jeg har ikke været med", og "det vidste jeg ikke". Altså come on.. hvem ved ikke, at der skal ryddes op efter en fest?!
Kan jeg tillade mig, at sige fra og sige, at vi holder konfirmationen hver for sig?