Hvordan får man råd til at gå fra sin kæreste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
4 svar
1 synes godt om
16. januar

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg har en meget lav indkomst som pædagogmedhjælper, men jeg ønsker at forlade min kæreste. Jeg kan nok få et indskudslån fra kommunen, men hvordan skal jeg få råd til alt det andet?

Vi har to børn... jeg har ikke engang råd til møbler, hvis vi flytter fra faren. Og derfor er jeg også blevet i forholdet i flere år, end jeg burde og ærlig talt ødelægger vi hinandens liv. Jeg troede, at jeg kunne få et bedre arbejde, da jeg har en uddannelse, men det viser sig, at min uddannelse i praksis er ubrugelig.

Jeg har et meget begrænset netværk og ingen mor eller far, jeg lige kan låne 20.000 kr. hos eller som kan komme og køre trailer og give mig møbler fra Røde kors.

Der er mange praktiske grunde til at blive, men det er bare sådan en dum og gammeldags måde at have et forhold på... kun at være sammen pga. økonomien. Og han ved ikke engang, at det er derfor, jeg stadig er hos ham. Så I kan nok høre, at situationen er uholdbar.

Hjælp!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar

Ønsker baby

Profilbillede for Ønsker baby

Jeg mener du også kan søge til etablering, og nogle tilfælde betaler de den første måneds husleje sammen med indskuddet, så kan du købe møbler i stedet for at betale den første måned. Du må ikke hænge mig op på det. Det var ihvertfald hvad min eks blev tilbudt sidste år da han fik bolig. 

Nu ved jeg ikke hvad du giver og hvad du har tilbage men der kommer jo også nogle børnepenge her på tirsdag. Og du vil modtage faderbidrag, boligsikring, friplads til børne(hvis de er små) osv.

Det meget svært for mig at sætte mig ind i din situation, jeg har altid vidst at jeg ikke kan få serveret alt på én gang. Og mon ikke din kæreste ville give dig nogle ting med som en startpakke? Hvis ikke så lad børne bo hos ham indtil du har styr på dit. 

Ved ikke hvad du skal gøre. Men vil råde dig til at tænke på alt er muligt men alt tager også tid. Så vil du flytte kan du godt, du skal bare have mod

Anmeld Citér

16. januar

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Du sørge dækning af indskud hos kommunen, så tænker jeg da også at nogle af jeres møbler må være fælles ? Hvis man går fra hinanden deler man vel som regl hjemmet (tingene i hjemmet).

Når du er enlig med lav indkomst kan du få friplads/delvis friplads, en masse tilskud/børnepenge , hvis du virkelig vil gå fra ham tænker jeg sagtens du kan løse det 

Anmeld Citér

16. januar

Jixy

Profilbillede for Jixy

Udover det nævnte så er der også mulighed for at søge om boligstøtte.

Her kan du læse mere om økonomien som enlig forsørger, hvilke tilskud du muligvis har ret til:

https://moedrehjaelpen.dk/holdepunkt/viden-og-raad/tema-oekonomi-enlig-forsoerger/

Anmeld Citér

16. januar

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Prøv evt. at søge på gratis rådgivning/retshjælp. Dansk kvindesamfund har gratis rådgivning ved jurister og psykologer - de kan måske hjælpe med at danne overblik over hvad du skal være opmærksom på. Mødrehjælpen kan måske også hjælpe med rådgivning. Henvend dig allerede nu hos kommunen, I socialforvaltning, meget ofte har de ret godt styr på hvad for noget hjælp man kan få, også hos forskellige organisationer. Begynd at skriv det hele ned, så du kan få lavet et overblik og en plan. Det bliver måske nemmere når tingene bliver mere konkrete, og der er noget at handle på, så ruller det mere afsted altsammen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.