Hej alle.
tak for jeres svar. Jeg lagde samvittigheden væk da det ikke handlede om mig. Tak fordi I altid er ærlige med en hjælpende dialog.
Nu til det igen .
Da min kæreste ikke har nævnt sin veninde i over en måned nu, og plejede at nævne hende rigtig tit, spurgte jeg ham om noget , måske jeg ikke skulle have gjort det , men jeg blev undrende og nysgerrig . Jeg spurgte ham på en pæn måde “hvordan går det egentlig med din veninde “navn””
Han svarer “jeg ved det faktisk ikke. Sådan helt ærligt så betyder det ik noget og det ik noget jeg går og bekymre mig om. Jeg har ik snakket med hende siden sidst”
Mig “nåååh i plejede bare at snakke sådan tit, så det er da mærkeligt. Har i slet ik snakket sammen? ”
Ham “nej og vi snakkede ikke sammen tit”
Mig “okay men for mig virkede det tit, det var da en gang om ugen lød det til og du nævnte hende næsten hver gang vi var sammen”
Ham virker irritabel “nej. Men jeg er lige glad med hende. Jeg kan sagtens sige til hende nu hvis hun ringer foran dig. Vi skal ikke snakke mere min kæreste vil ikke have det”
Jeg bliver stille. Er lidt i chok over hans svar.
Så stoppede den samtale og han skiftede emne hurtigt.
10 min efter tager jeg den op igen da jeg ikke synes det var ok. Jeg siger at “for mig må de gerne snakke sammen. Jeg synes bare det er noget mærkeligt noget ik at sige sandheden om nu jeg bare spørg. Du må snakke med lige dem du har lyst til. Jeg har ikke sagt I ikke må snakke sammen”. Og han svare bare det samme og det samme igen. Jeg kan mærke jeg er stille resten af aftenen.
Hvordan skal jeg tolke det her? Jeg ved inderst inde godt at han ikke fortalte sandheden og jeg er ærgerlig over at han ikke siger sandheden. Hans krop sprog og irritation i stemmen og emne skiftet viste mig nogle ting. Jeg fik en tanke i hovedet af “okay fedt nu kan i begge snakke i smu uden i “må” for jeres kærester. Hun må jo ik snakke med min kæreste for hendes mand. Og min må altså godt snakke med dem han har lyst til, forventer bare åben snak og ærlighed.
Jeg føler ik jeg kan tage den op igen, for det vil intet give mig. Jeg har bare brug for at fortælle det og høre hvad I ville tænke og måske få det lagt væk fra mit hoved.