Træt af menstruationscyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

124 visninger
3 svar
1 synes godt om
21. december

Ekko

Profilbillede for Ekko

Jeg havde en cyklus på 30 dage sharp, fra jeg var 13 til jeg var 38. De sidste 2 år, efter at jeg fik fjernet hormonspiral, kommer min menstruation som vinden blæser, der kan være alt mellem 26 og 32 dage imellem. Jeg har aldrig sat mig så meget ind i det, da det jo ikke var nødvendigt, men er det rigtigt forstået, at den eneste måde at få regelmæssig cyklus på igen er ved at bruge hormonstyret prævention? Da jeg snart er 41 havde jeg håbet at undgå prævention. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Ekko skriver:

Jeg havde en cyklus på 30 dage sharp, fra jeg var 13 til jeg var 38. De sidste 2 år, efter at jeg fik fjernet hormonspiral, kommer min menstruation som vinden blæser, der kan være alt mellem 26 og 32 dage imellem. Jeg har aldrig sat mig så meget ind i det, da det jo ikke var nødvendigt, men er det rigtigt forstået, at den eneste måde at få regelmæssig cyklus på igen er ved at bruge hormonstyret prævention? Da jeg snart er 41 havde jeg håbet at undgå prævention. 

Tænker da stadig, du har en regelmæssig menstruation. 

Anmeld Citér

I forgårs

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ikke for at negligere irritationen, men ja. 26-32 dage vil man betegne som regelmæssig. 

Det må klart være luksus at kunne regne med et helt præcist antal dage altid. Men sådan tror jeg nu de færreste oplever deres cyklus.

Jeg er 35 og skrottede p piller for 8 måneder siden. Min cyklus har varieret fra 26 til 38 dage. Indrømmet jeg blev noget nervøs den ene gang den nåede op på 38! Men det er kun sket 1 gang. Ellers er det mellem 26 og 34 og det betegner min cyklus tracker som "normalt".  

Anmeld Citér

I går kl. 11:54

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Samme alder. Min mens er også begyndt at blive lidt uregelmæssig hvor den tidligere har været helt regelmæssig på 29 dage. Jeg ved ikke om det er fordi jeg ammer (lidt) eller fordi hormonerne begynder at falde pga alder. Tror ikke jeg er i peri menopause endnu, men så vidt jeg har læst er det normalt at ens cyklus bliver mere uregelmæssige med alderen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.