Kvalme / pms

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

189 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december

Anonym trådstarter

Er der andre der får kvalme som en del af deres pms?

Har haft det nogle cyklusser inkl. træthed og hovedpine. Det så træls at bruge 1,5 uge hver måned med disse symptomer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Har haft det nogle cyklusser inkl. træthed og hovedpine. Det så træls at bruge 1,5 uge hver måned med disse symptomer 

Jeg gjorde. Inklusiv mange andre symptomer, både psykisk og fysisk. Efter et år med dagbog omkring symptomer, kom jeg til gynækolog og startede på mini piller! Det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv. Jeg er totalt i ro og har ingen symptomer! Og ekstra bonus er at jeg heller ikke bløder mere. 

Anmeld Citér

20. december

Anonym

Anonym skriver:

Ja! Og de nogle måneder var det så slemt at jeg også kastede op. Har altid haft ekstrem voldsom pms og det er hårdt!

Anmeld Citér

20. december

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja! Og de nogle måneder var det så slemt at jeg også kastede op. Har altid haft ekstrem voldsom pms og det er hårdt!

Ej det lyder ikke sjovt. Har du fået noget behandling for det?

Anmeld Citér

20. december

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Jeg gjorde. Inklusiv mange andre symptomer, både psykisk og fysisk. Efter et år med dagbog omkring symptomer, kom jeg til gynækolog og startede på mini piller! Det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv. Jeg er totalt i ro og har ingen symptomer! Og ekstra bonus er at jeg heller ikke bløder mere. 

Ej det lyder fedt! Jeg har ikke kunne finde meget ved at google, men det vil jeg snakke med min læge om. Nogle steder står der at det kan forværre pms symptomerne (jeg har også mange psykiske), men det er nok forskellige hvordan man reagerer. Tak for tippet 

Anmeld Citér

21. december

Anonym

Anonym skriver:

Ej det lyder ikke sjovt. Har du fået noget behandling for det?

Nej for den "behandling" der eksisterer er hormoner og det tør jeg ikke. Jeg har tidligere brugt hormonel prævention og blev voldsomt deprimeret af det

Så fra mit synspunkt er det bedre at have det skidt én uge om måneden end hele tiden

Anmeld Citér

21. december

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej for den "behandling" der eksisterer er hormoner og det tør jeg ikke. Jeg har tidligere brugt hormonel prævention og blev voldsomt deprimeret af det

Så fra mit synspunkt er det bedre at have det skidt én uge om måneden end hele tiden

Ja det kan jeg godt se. Lyder virkelig træls dog

Anmeld Citér

21. december

Anonym

Jeg kaster som regel altid op dagen inden eller på dagen og så er det ellers trælse smerter. Jeg har prøvet (efter snak med chatGTP) at tage to Ipren, så snart jeg mærker de første symptomer. I mit tilfælde er det meget ømme brystvorter tre dage før. Det har overraskende faktisk hjulpet mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.