- men I får det alligevel, for jeg vil virkelig gerne høre andres bud: Jeg har strikket en trøje til min mor, som fylder rundt. Jeg er ikke helt tilfreds. Der er ikke noget galt med den som sådan, men farverne er lidt ferske, og den er også blevet lidt tæt.
Så gik jeg i gang med et sjal med restegarnet derfra, egentlig tænkt som gave til en anden, med tykkere pinde og samme farver og mønster, men omvendt hhv. bundfarve og farve på mønsteret. Det er bare SÅ meget flottere! Og de tykkere pinde gør det mindre tæt og mere blødt.
Jeg kan ikke nå at strikke en ny trøje med disse ændringer. Men jeg har virkelig lyst til at give hende sjalet i stedet. Jeg står så med mange timers spildt arbejde og en trøje, jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre med, men på den anden side har jeg nydt strikkeprocessen i sig selv. Jeg tror ikke, jeg vil føle mig helt tilfreds ved at give hende trøjen, selvom den altså ikke er en katastrofe. Jeg vil tænke på hvor meget lækrere, den kunne være blevet.
Min mand synes, det er skørt af mig at droppe at give hende trøjen. Han ved, det er mange timers arbejde, der ligger bag. Men skal jeg ikke gå med min mavefornemmelse og forære hende sjalet i stedet?
Anmeld
Citér