Tak for alle svar.
Med arbejdsrelateret mener jeg alt fra “Jeg er syg, vil én af jer sørge for at ….” til “Vi skal huske at få talt om arrangementet i uge x senest fredag”. Derudover bruger vi gruppen til privat “snak” og info. Sjældent decideret smalltalk. Er én af os på ferierejse, sender vi typisk lige et foto til de hårdtarbejdende kolleger.
Vi skriver ikke personfølsomme oplysninger om andre. Det bruger vi den officielle arbejdsplatform til. Den er lidt mere besværlig at tilgå, og derfor har vi messengergruppen. Sådan en har vi haft i samtlige teams, jeg har arbejdet i de seneste mange år.
Jeg er overrasket over hvor mange af jer, der er skeptiske over for kollega-grupper på Messenger eller ligefrem ikke er fb-venner med kolleger. Jeg har ikke erfaring fra andre erhverv, men i min arbejdsverden er man tæt med sit team og deler stort og småt. Da vi aldrig har pause samtidig, fungerer gruppen som erstatning for den snak, man ellers ville have i personalerummet.
Det er nogle gange relevant at aftale og justere “regler” for brug af gruppen, og her var jeg i tvivl. Igen, tak for input.
Anmeld
Citér