Afhængig af redbull

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

442 visninger
8 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. oktober

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger så er jeg afhængig af redbull. Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid. Det stadig meget tidligt. Er måske 3+5. 

Men hvad gøre jeg? Hvordan stopper jeg? Kan det erstattes af et andet produkt.

Er der nogle af jer som har stået i samme situation? 

Jeg kan ikke undvære min redbull men får også dårlig samvittighed over at drikke den nu med positiv test.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober

Anonym

Du bider i det sure æble og får abstinenserne "overstået". Den første uge er slem, de efterfølgende måneder bliver bedre og bedre. 

Eller også drikker du din energidrik, står ved dit valg og dropper den dårlige samvittighed. 

Tillykke med graviditeten. Det er en livsomvætning at skulle tilsidesætte sig selv  

Anmeld Citér

25. oktober

Anonym

Skru langsomt ned og erstat med andre kulsyredrikke som fx danskvand med smag.(dog ikke light produkter osv for det er også tosset at drikke store mængder af man er gravid) . Og husk dig selv på at du bærer på noget det bliver til et lille menneske og dit barn som fortjener en sund start på livet!

Mange mange rygere og andre misbrugere er kommet igennem det her før, så du kan også gøre det. og du skylder dig selv og dit kommende barn at være stærk! 

Anmeld Citér

I forgårs

Anonym

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger så er jeg afhængig af redbull. Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid. Det stadig meget tidligt. Er måske 3+5. 

Men hvad gøre jeg? Hvordan stopper jeg? Kan det erstattes af et andet produkt.

Er der nogle af jer som har stået i samme situation? 

Jeg kan ikke undvære min redbull men får også dårlig samvittighed over at drikke den nu med positiv test.

Det er jo ikk meget anderledes end at være afhængig af så meget andet rygning f.eks. 

tag en kold tyrker. Det er hårdt den første uge. Men så bliver det bedre. 

Anmeld Citér

I forgårs

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Der er jo næppe en nem måde at slippe udenom en afhængighed. I så fald ville de færreste jo være afhængige. Erkendelsen af at det kræver at du bidder tænderne sammen fordi du ikke vil risikere at skade dit barn, må være det som bærer dig igennem. På plussiden slipper du så også forhåbentlig selv ud af den usunde vane. For mig var det cigaretter (festrygning, cafeture, en enkelt om aftenen, osv.), men da jeg så gerne ville være gravid, var der jo ikke rigtig længere noget af rafle om. For det handlede ikke længere om mig eller mine 'behov'. Så en kold tyrker og ikke så meget piveri var vejen frem. 

Anmeld Citér

I går kl. 12:40

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar...

Jeg har taget en kold tyrker, og det er faktisk ikke så slemt. 

Tænker mest over det når jeg intet laver.. mmm så kunne jeg godt tænke mig en iskold redbull. 

Men så laver jeg bare en kop saft el andet iskoldt.

Og slf er mine behov ikke vigtig og ønsker at gøre det bedste for baby har det godt

Det er min første prioritet, også derfor jeg bedte om råd.

Endnu engang mange tak for jeres svar

Anmeld Citér

I går kl. 14:35

Anonym

Anonym skriver:

Skru langsomt ned og erstat med andre kulsyredrikke som fx danskvand med smag.(dog ikke light produkter osv for det er også tosset at drikke store mængder af man er gravid) . Og husk dig selv på at du bærer på noget det bliver til et lille menneske og dit barn som fortjener en sund start på livet!

Mange mange rygere og andre misbrugere er kommet igennem det her før, så du kan også gøre det. og du skylder dig selv og dit kommende barn at være stærk! 

Hvorfor er light produkter tossede når man er gravid? Er ret begejstret for Cola Zero og min læge sagde det ikke var et problem - selvom jeg drak rigelige mængder af det.  

Anmeld Citér

I går kl. 17:35

Anonym

Måske fordi der er rigtig meget koffein i? Men jeg ved det ikke ☺️

Anmeld Citér

I går kl. 20:23

Anonym

Hvorfor er light produkter tossede når man er gravid? Er ret begejstret for Cola Zero og min læge sagde det ikke var et problem - selvom jeg drak rigelige mængder af det.  

Noget forskning tyder på, at der er en sammenhæng mellem kunstige sødestoffer og en øget risiko for for tidlig fødsel, specielt ved et højt dagligt indtag. Om det passer ved jeg ikke, og man bestemmer jo selv hvad man indtager.. Personligt overvejer jeg lidt mere hvad jeg indtager når jeg er gravid - uden at være super hysterisk. Men går efter “alt med måde” generelt i livet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.