Afblegning anus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnjaZenia skriver:

Behøver man en? 

Du skal vel ikke gøre dig til dommer overfor andres behov?

Nu er det vel dig, der dømmer - TS skriver netop selv, at hun vil have det gjort “af gode grunde”, så det er da legitimt at spørge til disse. Om man behøver en god grund er altså et irrelevant spørgsmål i denne kontekst. 

En tanke: Du bruger ordet “behov” - det er altså dit, ikke TS’ ordvalg. Er det ikke et stort ord at bringe på bane hér? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
AnjaZenia skriver:

Behøver man en? 

Du skal vel ikke gøre dig til dommer overfor andres behov?

Jeg kommenterer såmænd bare på TS's eget udsagn om, at hun vil have det gjort "af gode grunde". Som om det er en selvfølge, og så er jeg oprigtig nysgerrig på hvilke gode grunde der er til det? For mig virker det som et virkeligt sært ønske at have.

Anmeld Citér

I forgårs

Anonym

AnjaZenia skriver:

Meget muligt. Men det er nu ikke det, hun spørger om.

Jeg kan sørme også altid finde nye årsager til at undres over, hvorfor man har behov for, at dømme andre. 

Hvis og når andre mennesker fortæller, at de planlægger at gøre noget ekstremt og potentielt skadeligt ved deres krop, kan man vælge din tilgang og bakke dem op uden at stille spørgsmålstegn ved handlingen, eller man kan problematisere det, de vil gøre. Du virker meget sikker på, at din tilgang er den rigtige, og at det er dårlig stil at tage afstand, for man må ikke dømme. 
Hvad ville du ønske af en god veninde? At hun altid valgte “happy go lucky”-tilgangen og fuld opbakning til dine planer, eller at hun gav udtryk for sin ærlige mening? Det er klart, at det første er det letteste og mest bekvemme, for så bliver man ikke uvenner med nogen, men er det særligt hensigtsmæssigt og kærligt? 
Man kan have forskellige holdninger til, hvad der er ekstremt og helt unødvendigt at gøre ved sin krop, og det er vel styrken ved et forum som dette, at man kan møde forskellige reaktioner. TS er anonym og bliver altså ikke personligt hængt ud, så skaden ved at møde negative holdninger er til at overse. 
Hvis du ikke mener, at det er en del af et større billede, når folk er klar til at afblege anus med kemikalier, og hvis du ikke har noget problem med, at du, dine veninder og din datter, hvis du har én, udsættes for en perfekthedskultur, hvor nærmest alt kan fikses og ændres - så er det da så fint, at du bakker op. Men du kan hverken forvente eller forlange, at andre har samme ukritiske syn på tingene, og at de ikke giver udtryk for deres holdninger i et debatforum. 

Anmeld Citér

I forgårs

Alha

Profilbillede for Alha

Jeg er ikke tilhænger af afblegning af anus. Men det er vel ikke mere ekstremt end at farve hår selv! Eller få en tatovering. Begge dele kan gå galt - også professionelt.

Jeg har ingen erfaring med afblegede anus, men det er rigtigt nok, at det har været meget brugt i det homoseksuelle miljø. Jeg ville nok spørge på en skønhedsklinik, hvor de fjerner kønsbehåring, måske..

Anmeld Citér

I forgårs

Anonym

Alha skriver:

Jeg er ikke tilhænger af afblegning af anus. Men det er vel ikke mere ekstremt end at farve hår selv! Eller få en tatovering. Begge dele kan gå galt - også professionelt.

Jeg har ingen erfaring med afblegede anus, men det er rigtigt nok, at det har været meget brugt i det homoseksuelle miljø. Jeg ville nok spørge på en skønhedsklinik, hvor de fjerner kønsbehåring, måske..

Anus er en kropsåbning. Det ville også være ret ekstremt at anvende kemikalier omkring munden, vagina eller næsen. Noget mere ekstremt end at farve håret - hvor man endda beskytter huden mod kemikalierne ved at bruge plastikhandsker. 
Grunden til, at vi er mørkere omkring anus, er, at der er en kolossal mængde blodkar i lukkemusklen. Hvis man synes, at kombinationen af tynd hud, masser af blodkar, en kropsåbning og kemikalier lyder som en god cocktail, skal man da bare slå sig løs. Men man kan ikke med rimelighed forvente, at alle andre opfatter det som harmløst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.