Kære nye far (og mor)
Hold ud! Det er som med alt andet omkring babyer: en fase!! Det hele er nyt og amningen er kun lige ved at blive etableret. Det bliver bedre, og det bliver mere rutine. Hendes bryster holder op med at gøre ondt. Baby 'vågner' lidt mere. Tarmene hos baby holder op med at gøre så ondt.
Jeg tror at rigtig mange mænd føler sig lidt rådvilde og magtesløse i den fase. Man har glædet sig så meget, men man kan ikke lige nu give det baby beder om. Du er stadig uundværlig... og baby kommer om ganske kort tid til at have (endnu) mere brug for dig. Fedt med 6 ugers barsel. Lige nu: ros hende, sig hun er tapper, køb hendes yndlingsslik, skift nogle bleer, og bær over med hende når hun er udmattet og skælder dig ud... du gør det godt! Og din baby kommer til at opdage dig, bare vent!!
Min mellemste gylpede og ammede i et væk. Skide hårdt... også ift. at blive aflastet. Sutten hjalp ikke, men i perioder forsøgte jeg på bedste vis at 'trække' den lidt mellem amningerne, så der ikke var gang i maven konstant og hele tiden. Men det er lidt svært, når det samtidig er den eneste trøst som virker. At bære ham i vikle på maven blev guld værd. Og når far gik rundt med ham, hvor han lå på fars underarm.
Igen: Hæng på! Så længe I gør hvad I kan, så mærker baby al jeres kærlighed og så er det godt nok. Og finder I noget som virker, så gør det endelig. Frygt ikke 'dårlige vaner'....det vigtigste er at trives og så må man lave tingene om hvis det en dag ikke virker længere.
Held og lykke med det hele!
Anmeld
Citér