Jeg er enig i, at det meget vel kan være, at din datter foretrækker at det er noget hun har lidt privat. Det tænker jeg at du måske kan mærke dig lidt frem omkring - hvor meget taler I ellers sammen om den slags, hvor åben er hun, osv. Det er jo super dejligt og relevant at du gerne vil støtte og oplyse hende, så finten er blot at finde rette måde. Kan det falde naturligt i en snak, at du spørger om hun er interesseret i en bog? Du behøver jo ikke nævne, at du har set hendes søgning....
Jeg har en datter på kun 9 år, som til min overraskelse (jeg troede at den slags kom senere) har opdaget at noget godt kan 'kilde' lidt mellem benene. Hun forstod det ikke og havde faktisk gået og været flov, så da hun betroede sig til mig blev vi enige om at låne en bog sammen om kroppen - den hedder "Piger - alt det seje piger skal vide". Og selvom den er målrettet lidt større børn og unge, har det været fint at udvælge og læse lidt sammen om krop, pubertet, menstruation, anatomi, osv...
Ps: Har nogen af jer erfaringer med alder ift. ovenstående... hvornår begynder piger typisk at 'opdage' egen krop?
Anmeld
Citér