Hvilke bukser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. september

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Hej

Min datter på 8 år har meget specifik tøjsmag. Hun vil både se cool ud (på sin egen måde) og kan slet ikke magte tøj, der strammer, kradser, er for varmt eller noget.

Hun elsker sådan nogle bløde, tynde bomuldsbukser, der går ud i benene (ved ikke, hvad de hedder i virkeligheden, men herhjemme går de under betegnelsen "flapbukser" )

Men nu går vi jo mod køligere tider, og de bliver simpelthen for tynde. Jeg har prøvet at købe lidt forskellige bukser til hende, men hun bruger dem ikke, og det synes jeg jo er ærgerligt og spild af både ressourcer og penge. Sportsbukser nej tak, jeans nej tak, fløjlsbukser nej tak.

Så kender I nogle gode mærker/konkrete bukser/butikker (bor på Århusegnen) med lidt mere varme i, som måske kunne være et bud til sådan en selektiv type?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg tror, du tænker på trompetbukser. Prøv at søge på trompetbukser med foer eller varme trompetbukser. Man kan fx få nogle i velour, der er lunere, eller i jeans, hvis din datter kan lide dem.

Anmeld Citér

12. september

drabo

Profilbillede for drabo

Eller måske strømpebukser under de tynde bukser, hvis i kan finde nogle hun gider

Anmeld Citér

I forgårs

Dutelidut

Tak for svar

Det Er nu ikke trompetbukser, men mere løse sommerbukser hun elsker. Med blomster på og sådan. Kan godt forstå hun elsker dem, elsker også selv den slags bukser.

Strømpebukser er hun ikke vild med, men måske når hun fryser nok… i dag tager vi på jagt i børneloppen, så er det ikke så mange penge og ressourcer ud af vinduet, hvis de bare kommer til at ligge i skabet (igen)

Anmeld Citér

I forgårs

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Alligevel vildt nok hvor meget et 8-årigt barn skal have lov til at selv bestemme måske du giver hende for mange valg?

Findes det hun ønsker at have på ikke, så er der jo ikke rigtig noget at gøre ved det.

Og er der nogle fysiologiske årsager til hun ikke kan have andre bukser på end sommerbukser, så må hun jo bare have sommerbukser på. Når hun fryser nok, finder hun nok ud af det er en god ide at få noget andet på. Eller også gør hun ikke, og så er det sådan det er og så er det nok anderledes næste år. Alternativt kan du sy nogle selv eller få nogen til det. Altså at sommerbukser i lidt tykkere stof.

Mit barn gider ikke comboybukser der er stive eller chinos osv, elle tøj der strammer, så han har bare altid de samme bløde bukser på. Har omtrent 10 par af de samme bukser.  Han vil også gerne have t-shirt og shorts på altid uanset årstid, men det er ikke en mulighed, og det er bare sådan det er. Når han er hjemme og inde i weekenden er han velkommen til at gå i shorts uanset hvor koldt det er. 

Hvis du køber nyt hver gang  din datter ikke er tilfreds, så lærer hun også at man bare kan få noget nyt når det ikke lige passer ens humør eller tilstand.

Anmeld Citér

I forgårs

Dutelidut

Minime2018 skriver:

Alligevel vildt nok hvor meget et 8-årigt barn skal have lov til at selv bestemme måske du giver hende for mange valg?

Findes det hun ønsker at have på ikke, så er der jo ikke rigtig noget at gøre ved det.

Og er der nogle fysiologiske årsager til hun ikke kan have andre bukser på end sommerbukser, så må hun jo bare have sommerbukser på. Når hun fryser nok, finder hun nok ud af det er en god ide at få noget andet på. Eller også gør hun ikke, og så er det sådan det er og så er det nok anderledes næste år. Alternativt kan du sy nogle selv eller få nogen til det. Altså at sommerbukser i lidt tykkere stof.

Mit barn gider ikke comboybukser der er stive eller chinos osv, elle tøj der strammer, så han har bare altid de samme bløde bukser på. Har omtrent 10 par af de samme bukser.  Han vil også gerne have t-shirt og shorts på altid uanset årstid, men det er ikke en mulighed, og det er bare sådan det er. Når han er hjemme og inde i weekenden er han velkommen til at gå i shorts uanset hvor koldt det er. 

Hvis du køber nyt hver gang  din datter ikke er tilfreds, så lærer hun også at man bare kan få noget nyt når det ikke lige passer ens humør eller tilstand.

Jeg tror ikke helt jeg forstår dit svar?? Dit barn gider heller ikke at have særlig mange forskellige  ting på, men I har så fundet en løsning, der er fin og passer til ham - som jeg forstår dit indlæg, i hvert fald…

Jeg har ikke fundet den løsning, så derfor spørger jeg her, om nogle har et forslag.

For mig er det overhovedet ikke et spørgsmål om, hvorvidt jeg opdrager mit barn på den rigtige måde. Hvor meget selvbestemmelse et barn skal have, er selvfølgelig en interesant diskussion, men det her var jo bare et praktisk spørgsmål… 

Men tak for dit input alligevel. Fortsat god weekend

Anmeld Citér

I forgårs

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg tror ikke helt jeg forstår dit svar?? Dit barn gider heller ikke at have særlig mange forskellige  ting på, men I har så fundet en løsning, der er fin og passer til ham - som jeg forstår dit indlæg, i hvert fald…

Jeg har ikke fundet den løsning, så derfor spørger jeg her, om nogle har et forslag.

For mig er det overhovedet ikke et spørgsmål om, hvorvidt jeg opdrager mit barn på den rigtige måde. Hvor meget selvbestemmelse et barn skal have, er selvfølgelig en interesant diskussion, men det her var jo bare et praktisk spørgsmål… 

Men tak for dit input alligevel. Fortsat god weekend

Jeg sagde han kunne få de her bukser han bruger nu og det var ikke til forhandling eftersom han ikke ville have andet en shorts på. Det ville han ikke til at starte med men det var ikke en mulighed at vælge fra. For bukser sku han ha på og ikke shorts. Nogle gange kan børn godt have brug for man tager styringen og viser vej og at de ikke altid får lov at bestemme alting selv. For de er ikke altid modne nok til at træffe alle beslutninger selv.

Anmeld Citér

I går kl. 05:58

123321

Profilbillede for 123321

Min datter på 11 år har det på samme måde! Hun har også altid haft svært ved strømper, strømpebukser og cowboybukser. Hun kan slet ikke have det. Det handler ikke om at give et valg, som jeg ser flere i denne tråd skrive, det handler da om at respektere at det føles ubehageligt for dem. Jeg kan heller ikke lide noget, der strammer! 

Jeg synes som regel at butikkerne får lidt tykkere bukser, når det bliver vinter, som kan fungere. Men ellers den løsning vi har er fx Sofie Snoor bomuldsbukser, der er lidt tykkere og ellers har min faktisk haft pæne jogging bukser med foer i. Man kan finde mange pæne synes jeg

Anmeld Citér

I går kl. 13:10

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Dutelidut skriver:

Hej

Min datter på 8 år har meget specifik tøjsmag. Hun vil både se cool ud (på sin egen måde) og kan slet ikke magte tøj, der strammer, kradser, er for varmt eller noget.

Hun elsker sådan nogle bløde, tynde bomuldsbukser, der går ud i benene (ved ikke, hvad de hedder i virkeligheden, men herhjemme går de under betegnelsen "flapbukser" )

Men nu går vi jo mod køligere tider, og de bliver simpelthen for tynde. Jeg har prøvet at købe lidt forskellige bukser til hende, men hun bruger dem ikke, og det synes jeg jo er ærgerligt og spild af både ressourcer og penge. Sportsbukser nej tak, jeans nej tak, fløjlsbukser nej tak.

Så kender I nogle gode mærker/konkrete bukser/butikker (bor på Århusegnen) med lidt mere varme i, som måske kunne være et bud til sådan en selektiv type?

Kan anbefale butikken spot kidswear. Den findes i randers. Men har også en hjemmeside. Men der er ikke hele deres udvalg, ofte mest tilbudsvarer.

De får bukser der er lidt tykkere her til efteråret. 

Min datter (10 år) går næsten kun i sorte bukser med vide. Hun får lov at vælge andet. Men vil helst sort ( har måske 3 par der ikke er sort) Og jeg har brugt den butik siden hun var helt lille.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.