Tøj str 13 år: S vs M

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
5 svar
3 synes godt om
7. september

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min datter på 13 er ca 170 cm høj og meget slank. Børnestørrelser gælder jo højde, så det er nemt at vælge størrelse, men hun er det seneste år begyndt at bruge voksen størrelse - altså xs & s. 

Hun ønsker sig nu en vinterjakke man kun kan købe online, dvs ingen mulighed for at prøve den. Vi plejer at købe lidt til den store side så der er mulighed for at bruge den i 2 sæsoner. Så jeg overvejer om hun skal i en str M - jeg aner bare ikke hvad størrelses forskellen er mellem S & M - er det ikke mere et spørgsmål om tykkelse fremfor højde? (Jeg bruger selv XL, så ved ikke så meget om de mindre størrelser)

Er der nogen der lidt matcher hendes mål der kan sige hvilken str de bruger?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Lomm skriver:

Min datter på 13 er ca 170 cm høj og meget slank. Børnestørrelser gælder jo højde, så det er nemt at vælge størrelse, men hun er det seneste år begyndt at bruge voksen størrelse - altså xs & s. 

Hun ønsker sig nu en vinterjakke man kun kan købe online, dvs ingen mulighed for at prøve den. Vi plejer at købe lidt til den store side så der er mulighed for at bruge den i 2 sæsoner. Så jeg overvejer om hun skal i en str M - jeg aner bare ikke hvad størrelses forskellen er mellem S & M - er det ikke mere et spørgsmål om tykkelse fremfor højde? (Jeg bruger selv XL, så ved ikke så meget om de mindre størrelser)

Er der nogen der lidt matcher hendes mål der kan sige hvilken str de bruger?

Hmm det er svært at sige præcist og det er ikke til at vide hvordan størrelserne er på de forskellige mærker. Sådan oplever jeg det med min datter. 
Hun er 175 og vejer 54 kg. Er ret slank har lange ben, men kort overkrop 

Det afhænger meget af hvor hun køber tøj fra. Men hun bruger primært xs og s. Ind imellem bruger hun medium, bl.a. i sådan nogle joggingbukser, men det er primært pga. længden. 

Er det muligt at bestille to størrelser hjem og returnere den ene så hun kan prøve begge? Det har jeg ofte gjort - især med jakker, da jeg synes det er svært at vurdere størrelsen og fordi der jo ofte skal være plads til en trøje der fylder lidt indenunder. 

Anmeld Citér

7. september

Optimom

Profilbillede for Optimom

Lyder lidt som min datter. Hun brugte str S indtil for nylig. Men så kom de kvindelige former. Og nu skal det helt klart være en M. Så måske du skal tage høje for hvor langt hun er i puberteten. Og hvordan kropsformen typisk udvikler sig i din familie. 

Anmeld Citér

7. september

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Tænker hvis hun er xs/s nu vil hun da svømme i en str M

Anmeld Citér

12. september

årgang84

Profilbillede for årgang84

Tja jer har jeg set længe i voksen afdelingen pigen bliver snart 11 164 og alm byttet. Intet ekstra for eller bag.

Str x s til s kan de ofte passe i overdele. Især i hogm :move monki Osv. Skræmmende men sandt.

En alm slim fit tshirt i dame skulle hun bruge str m. Hun er forsat flad fom et bræt men stadig skræmmende.

Ofte er udvalget også ved voksen str også ved udsalg. 

Anmeld Citér

12. september

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jeg plejer at købe begge størrelser også returnere den der ikke passer mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.