Revner i hælene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september

Anonym trådstarter

Jeg har altid haft meget hård hud og tendens til revner i hælene. Har holdt det i ave med besøg hos fod terapeut 2 gange årligt. I år kunne jeg så konstatere det ikke var nok, og faldt over en FB annonce for en elektrisk hjemme-fodfil. Den fik jeg købt, og det virker fint. Har også fået købt en slags silikone strømpe, hvor jeg så kan tage fodcreme på og silikone strømpen ovenpå - og på den måde får cremen tid til at trænge ordentligt ind.

Jeg tænkte så at nu var jeg dækket ind, men har netop opdaget en ny stor revne på trods af at jeg har fine bløde hæle. Jeg har nok bare nået alderen for den slags.

Er det nogen der har et godt tip - mangler jeg nogle vitaminer eller hvad kan jeg gøre (udover alt det jeg allerede synes jeg gør)?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Får du nok væske og gode fedtstoffer. Mit er også bedre om sommeren men ligeså snart jeg tager sko på kommer det igen 

Anmeld Citér

8. september

Anonym

Du må ikke være for hårdhændet når du fjerner tør hud selv. Det gør det bare mere tørt. Sørg for at skubbe med en pimpsten efter bad et par gange om ugen. Det gør en kæmpe forskel og gør ikke at du producerer endnu mere tør hud som ved elfil til hjemmebrug. 

smør fødder i god creme når du går i seng og sørg for at være hydreret og bruge sko hvor fødderne kan ånde. Syntetiske sko og strømper giver dårlige forhold til fusserne. en rigtig fodterapeut er at foretrække frem for at eksperimentere med hjemmeudstyr eææer endnu værre at gå til ufaglærte fodfolk. 

Anmeld Citér

9. september

Anonym

Putteputte skriver:

Får du nok væske og gode fedtstoffer. Mit er også bedre om sommeren men ligeså snart jeg tager sko på kommer det igen 

Mit er helt omvendt. Mine fødder revner og sprækker vildt om sommeren, hvor jeg aldrig har sokker og sko på. Men forsvinder lige så stille når jeg atter får sko og strømper på igen. Tænker de beskytter huden, der er ellers er udsat for vind og vejr og snavs. 

Anmeld Citér

9. september

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Sørg for, at putte en rigtig god fodcreme på inden, at du går i seng. Så en tur til en foddame og så er dine fødder så gode som nye igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.