Anonym skriver:
Der er en tendens til at drage nogle hurtige konklusioner her!! Det bliver en meget lang tråd, hvis jeg skal have alle detaljer med, men det bliver man jo tvunget til med de konklusioner i laver
Han har været i vores liv hele min drengs liv, da han er min afdøde mands ven, som vi mistede for 5 år siden, deraf ingen samværs aftale med faren
Så det er ikke en fremmede, han har været hans lege onkel hele hans liv, men alligevel er det jo noget anede, som vi alle skal vænne os til. Vi har vist interesse/datet hinanden i ca et års tid, de sidste 4 måneder har han tilbragt mere tid hos os, når han har været hjemme, da han rejser med sit arbejde, så det er ikke meget vi ses, og ingen skal sige at der ikke bliver taget hensyn til min dreng, for vi tænker ikke på anede, og sådan skal det være!
Først: Jeg er sikker på, du gerne vil gøre det bedst muligt for din søn, og at det er baggrunden for, at du skriver herinde. Der er bare kolossal forskel på de to situationer, du opridser i dit første indlæg og i dette.
Det er ikke en detalje, at den mand, du har mødt, og som din søn har taget godt imod, har været i jeres liv som din søns legeonkel hele din søns liv. Forandringen, som din søn reagerer på, er altså ikke, at en ny mand i jeres liv skal sove hos jer, men at hans legeonkel gennem hele hans liv nu får en ny “plads”.
Uden at kende din søn er det umuligt at sige, om det er den rent fysiske forandring - at legeonkel skal være der på det tidspunkt, han plejer at have sin mor for sig selv - eller dét, at legeonkel nu er mors kæreste og får en anden rolle i jeres liv, som han reagerer imod. Det er jo en mulighed, at han spekulerer over, om legeonkel nu skal være hans far, og hvad det får af betydning for jeres tilværelse.
Det er du nødt til at være undersøgende omkring og møde din søn i hans tanker om. Det handler jo om langt mere end umiddelbare udfordringer omkring, at I kan sove sammen.