At prøve at blive gravid er for mange forbundet med håb, glæde og forventning, men også med usikkerhed og frustration. Jeg oplever, at det fylder rigtig meget hos mig.
Jeg tænker på det næsten dagligt, analyserer min krop for tegn, tæller dage i cyklussen og spekulerer over, hvorfor det endnu ikke er sket. Det er, som om mit hoved hele tiden kører på højtryk.
Min kæreste er også engageret og ønsker det lige så meget, men jeg mærker, at det ikke fylder helt på samme måde for ham. Det kan være svært, for jeg føler mig nogle gange alene med tyngden af alle de tanker og følelser.
Jeg ved, at seks måneder ikke er lang tid i fertilitetsperspektiv, men i mit følelsesliv føles det længe. Forventning og skuffelse gentager sig måned for måned, og det kan give en følelse af afmagt.
Jeg prøver at minde mig selv om, at det er en proces, og at det er helt normalt, at det tager tid. Men jeg har brug for at finde måder at give mit hoved pauser og måske blive bedre til at dele mine tanker med min kæreste, så det ikke føles som noget, jeg bærer alene.
Jeg er nysgerrig på, om andre har oplevet det samme? Hvordan har I håndteret, at det fylder så meget, uden at det overtager hele hverdagen?
Anmeld
Citér