Barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2009

Henriette72

@spire skriver:

Ja, det mener jeg helt bestemt det er.. For barselsfonden dækker nemlig også ved farens barsel.. Så derfor skal alle virksomheder, selv håndværker virksomheder betale til den...

Jeg mener nemlig at have læst at hvis ens firma er medlem af barselsfonden, så er der noget med at man kan få fuld løn under barslen?? for firmaet får det refunderet fra barselsfonden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

@spire

Henriette72 skriver:

Jeg mener nemlig at have læst at hvis ens firma er medlem af barselsfonden, så er der noget med at man kan få fuld løn under barslen?? for firmaet får det refunderet fra barselsfonden.

Det er også korrekt, eller det er jo så kun de uger der jeg skrev man kan det, og ikke alle ugerne man ellers kan holde barsel i..

Anmeld

5. november 2009

Valle81

@spire skriver:

Ja, lige præcis

Ej hvor fedt. Nu har jeg spurgt vores løn dame, og jo siger hun, det er helt rigtigt:0)

Det er simpelthen for fedt. Så har jeg næsten 24 uger med fuld løn:0) 135 kr er kun en smule fra det jeg normalt får, så det er da for godt.

Skøn skøn overraskelse, det lettede seriøst lige på økonomien under barsel:0)

Christina

Anmeld

5. november 2009

LMM

@spire skriver:

Jvf. Funktionærloven som de fleste er ansat under har arb.giveren krav på at betale halv løn 4 uger før fødsels samt 14 uger efter, men samtidig SKAL alle virksomheder betale til noget der hedder barselfonden, og her får de refunderet den fulde løn fra 4 uger før og 14 uger efter, samt op til 135 kr i timen i 6 uger herefter..

Så hvis din løn er under 135 kr i timen, burde du få fuld løn i 4 uger før samt 20 uger efter som minimum.

jeg får mindste løn! dvs sige ca 26 uger efter fødsel..

Anmeld

5. november 2009

Henriette72

@spire skriver:

Det er også korrekt, eller det er jo så kun de uger der jeg skrev man kan det, og ikke alle ugerne man ellers kan holde barsel i..

Ok, jeg havde forstået i alle ugerne

Anmeld

5. november 2009

LMM

LMM skriver:

tak for det hele, har fået afvide at hvis jeg vil vide noget ang. min basel og hvordan jeg skal udfylde basel papirne skal jeg ringe til min sagsbehandler.. tror du hun ved det?? for vil gerne have det jeg har krav på

Anmeld

5. november 2009

Valle81

LMM skriver:

Umiddelbart så vil jeg sige, at du har krav på at få den løn du plejer i 4 uger før termin og i 14 uger efter = ialt 18 uger.

Derefter kan virksomheden få refunderet op til 135 kr i 6 uger herfter. Men tror ikke du får 135 kr, men det der svarer til hvad du normalt får, så hvis det er 110 i timen, så vil det være det beløb:0)

Så ialt vil det give fuld løn i 4 uger før termin og 20 uger efter:0)

Hvis jeg har forstået det rigtigt:0)

Anmeld

5. november 2009

@spire

Henriette72 skriver:

Ok, jeg havde forstået i alle ugerne

Det er kun hvis du er ansat i et lækkert firma som der giver det, eller vist nok også inden for det offentlige.. De har det vist rimelig godt de offentlige ansatte..

Anmeld

5. november 2009

@spire

Valle81 skriver:

Umiddelbart så vil jeg sige, at du har krav på at få den løn du plejer i 4 uger før termin og i 14 uger efter = ialt 18 uger.

Derefter kan virksomheden få refunderet op til 135 kr i 6 uger herfter. Men tror ikke du får 135 kr, men det der svarer til hvad du normalt får, så hvis det er 110 i timen, så vil det være det beløb:0)

Så ialt vil det give fuld løn i 4 uger før termin og 20 uger efter:0)

Hvis jeg har forstået det rigtigt:0)

Det er fuldstændig korrekt forstået.. Og det var da så lidt, er glad for at kunne hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.