Ekko skriver:
Det er en svær situation og jeg forstår godt, at du er følelsesmæssigt påvirket af din skilsmisse. Jeg er splittet mellem at tænke, at man må sluge nogle kameler, når man har børn sammen og der inviteres til familiefest og så på den anden side at tænke, at da brylluppet er på farens side er det også ham, der må stå for at hente, bringe, støtte jeres børn mm. Men ville de selv kunne række ud til ham og spørge om han kan køre dem? Og kan det arrangeres sådan, at de sidder til bords med ham og han sørger for, at de får mad?
Tror ikke der laves bordplan, da det er en ret afslappet familie mht det. Og da begge unger er ret tilbageholdende, og har brug for at "voksne" ligesom går forrest, så frygter jeg lidt for hvordan oplevelsen bliver for dem.
Men trods deres modvilje mod at deltage, så ved de også at de bliver nødtil det for kusinens skyld, og for ikke selv at trække dem ud af den side af familien. Min datter på 20 er dog ved at trække sig fra kontakten til far, netop fordi han ikke selv aktivt gør noget. Han er mildest talt et skvat!!
At han behandler mig som l... , er én ting, men han lader det jo indirekte gå ud over ungerne. Netop også derfor jeg tænker om jeg evt kunne låne en bil et sted, og så bare aflevere dem, og være tæt ved, så de kan hentes igen hurtig ved behov.
Men problemet er ligeså stor, for de bryder sig ikke om bare at gå, uden at de følges ud af en "voksen" , da de heller ikke vil tiltrække dem uønsket opmærksomhed.
Tænker godt de kunne overtales til at række ud til far, men han har ikke meget forståelse for, at de måske ikke lige magter 6-8 timers social samvær. Og det har resten af den side af familien heller ikke. "Nu er de jo store og burde kunne rumme det" - men det kan de jo bare ikke . De er jo ikke "vokset ud af deres diagnose" - og det kan godt være svært at forstå for fars familie.
Og jeg ved bare at det kommer til at lyde som om at det er min skyld hvis de ikke deltager, trods det at far bare kunne tage og dyrke kontakten med dem, frem for at skubbe dem væk.
Det er ikke en leg at være skilt, heller ikke med store børn. Æv hvor er det bare svært.
Tak for dit input ihvertfald. Prøver at afvente og se om far rækker ud, hvilket helt klart ville være den nemmeste må til at få dem til at deltage.