Jeg oplevede også meget stress både på arbejde og hjemme i parforholdet i min graviditet. Jeg begyndte at få depressionssymptomer (har tidligere lidt af depression i flere omgange), og da jeg nævnte det på sygehuset efter en rutinescanning, blev jeg straks taget ind til flere samtaler. Heldigvis. I starten gik jeg til lægesamtaler ugentligt, og efterhånden med mere mellemrum da jeg begyndte at få det bedre igen. Det hjalp mig virkelig at få sat ord på hvordan jeg havde det, og at den lille blev tjekket hver gang så jeg ikke skulle bekymre mig om ham. Dog graviditetshormoner gjorde nok det hele også værre end da, tror jeg. Men jeg fik i hvert fald at vide hver gang, at det ville være helt i orden at blive sygemeldt, at jeg ved bedst selv, intuitivt, hvad der er bedst for mig og barnet. Jeg fortsatte dog med arbejdet, indtil jeg begyndte at få bækkenløsning - kroppen begyndte at sige fra overfor stressen - og blev deltidssygemeldt i omkring 24. uge. Bækkenløsningen stoppede og da jeg gik på ferie og derefter på barsel, var smertene helt væk. Og humøret blev bedre og bedre jo nærmere vi kom til fødslen. 
Jeg hørte også dengang om det med at den gravides humør påvirker barnets humør... Jeg ved ikke om det passer, men var klart bekymret om det. Men i dag har vi den skønneste lille dreng på 8 mdr, glad, smilende og aktiv, og udvikler sig helt som han skal. 
Men held og lykke med det hele, håber det ordner sig. 
Anmeld