Håndudmalkning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. juni

Cille0410

Profilbillede for Cille0410

Hej 

jeg skal håndudmalke inden fødslen pga graviditetsbetinget diabetes. Men er kommet i tvivl om det er okay at fryse råmælken ned i sprøjter uden en prop på? Da de er næsten umulige at få fat i på apoteket og de siger de ikke har nogen. 
Eller har I andre råd til at nedfryse det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Hvorfor håndudmalke? Lyder måske lidt mere hygiejnisk med en brystpumpe der pumper direkte ned i små flasker? Det andet lyder som noget rod og svineri med chance for spild og beskidt mælk.  Og har Hospitalet ikkenogle konkrete forslag til en løsning siden de er så konkrete med det?

Anmeld Citér

29. juni

Cille0410

Profilbillede for Cille0410

Det er fordi jeg skal gøre det inden baby er født og derfor er der ikke så mange ml det kan opsamles på den måde. Og man må ikke bruge brystpumpe før man har født. Jeg har graviditetsbetinget diabetes, som gør at de anbefaler det da baby kan have behov for det kort tid efter fødslen og råmælk er det som bedst stabiliserer blodsukkeret. Og spurgte hvis der var andre i min situation. Og sygehuset har ikke sagt der skal propper på, men heller ikke at der ikke skal. Så derfor jeg ville høre hvad andre har gjordt. 

Anmeld Citér

29. juni

Kis92

Profilbillede for Kis92

Jeg havde ikke låg på mine (det ville blive alt for dyrt...). Jeg puttede dem i en lynlåspose inden de kom i fryseren, højst en dråbe eller to der kom ud. Når de skulle bruges, tøede jeg dem i en kop, med åbningen opad. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.