Anonym skriver:
For ca 4 år siden, mistede jeg min livs kærlighed, til en hjerneblødning, fra dag 1 slog det gnister imellem os, jeg følte mig hjemme i hans farvn, min hånd passede i hans, vi afsluttede hinandens sætninger, alt var bare nemt og ligetil, savner ham stadig den dag idag
Er begyndt at date en rigtig dejlig mand på 48 år, jeg er selv 46 år.
Han overøser mig med blomster og komplimenter, hvilke jo burde være dejligt, men har så svært ved at tage imod det, min hånd passer ligesom ikke hans, det er bare så anderledes end sidst, trods vi har så meget til fælles.
Mit spørgsmål er, ligger jeg for meget i at det overhovedet ikke føles som sidst, og kan man forvente den følelse hver gang?
Jeg mistede min mand for 12 år siden. Jeg var knap 32, han var 33 og vi havde da været sammen i lige knap 15 år. Han døde efter 14 dages sygdom, hvor det ene chok efter det andet ramte os. Vi havde to små børn på 5 og knap 3 år.
Efter et år savnede jeg virkelig tosomheden og forsøgte forsigtigt at starte et forhold op med en af vores fælles venner. Men det virkede slet ikke! For det første skulle vi nok bare slet ikke være et par, for det andet var jeg slet ikke klar, for jeg ledte stadig efter en erstatning til min mand. Det var præcis som du beskriver - vores hænder passede ikke sammen. Jeg afsluttede det og heldigvis forblev vores venskab. Derefter gik der 8 år, før jeg igen havde overskud og lyst til at lukke nogen ind. Men jeg var nervøs for, om jeg stadig ledte efter min mands erstatning. Efter et års tid var der pludselig en kemi med en kollega. Vi havde på det tidspunkt arbejdet sammen i 10 år, uden at der havde været noget. Vi havde mange lange snakke om alt muligt og det udviklede sig. Jeg var glad for at være i nærheden af ham, men forelskelsesfølelserne var noget helt andet end med min mand. Jeg følte ikke rigtig at mine ben var fejet væk under mig, eller at jeg havde en kæmpe sværm sommerfugle i maven - selvom der da var lidt. Men han gav mig en ro og varme og følelse af at være kommet hjem, som var helt anderledes end noget, jeg havde prøvet før. Mine følelser skulle lokkes frem, og jeg var ved at bakke ud MANGE gange. Jeg var meget ærlig overfor ham, og han var heldigvis utrolig tålmodig. Vi har været sammen i 2,5 år nu, og jeg er virkelig glad for, at han gav mig tid, og at jeg turde kaste mig ud i det igen.
Forelskelsen har for mig været markant forskellig fra min mand og min kæreste. Begge mænd har været/er mine store kærligheder, men det har virkelig været dybt forskellige oplevelser.
Hvis det virkelig føles helt forkert, så er han nok ikke den rigtige. Men måske er det bare fordi du skal bruge lidt tid på at lukke op for den form for følelser. At miste sin elskede giver nogle ar på sjælen. Og ingen forelskelser er ens. Jeg håber, du finder al den lykke og kærlighed, du fortjener