Nogen der har Migræne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. november 2009

Mira0911

Min kæreste har det...

Til tider er det meget mild og andre gange ikke... Han får migræne medicin..

Idag har han været inde og besøg en kammerat og spist hos ham...

Han kom hjem allerede ved 19 tiden, med hovedpine, og gik i seng med det samme.. Jeg var inde og servicere ham med vand og migræne medicin, det var jeg ca 3 gange, og alle 3 gange var han ude og kaste op...

Han har her iaften/nat kastede op mere en 6-7 gange...Til sidst måtte vi ringe til vagtlægen, for han kunne ikke holde pillerne i sig.. Vi snakkede frem og tilbage om det kunne være noget med maden de fik hos kammerat, og det troede han..

Jeg fik ringede til vagtlægen, og snakket og fik en sendt herud - For at give ham indsprøjtning i stedet for, så han kunne få migrænen væk, samt en indsprøjtning for kvalmen..

Ca. et kvarter efter han havde fået det, var han ude og knække sig, og faktisk lige siden har han sovet, og han er langt væk.. Jeg har været inde og køle ham ned, uden han har registret det...

Jeg har aldrig set min kæreste have det så skidt, han vidste ikke hvad han skulle gøre af sig selv, han stod med tåre i øjne, og virkelig kunne falde sammen i gråd.. Det er så hårdt for ham..

Har så ondt af ham, når han får anfaldene... Vi håber så meget på, at det bare var et rigtig slemt anfald, og at vi i ro og mag kan tage på vores "mini ferie" Som vi har glædet os rigtig meget til...

Så håber han får sig en rigtig god nattesøvn, dog render jeg og kigger ind af dør sprækken, for at se hvordan han har det...

Nogen der har haft det så slemt, hvis du har migræne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

TbCp

MoarJ skriver:

Min kæreste har det...

Han kom hjem allerede ved 19 tiden, med hovedpine, og gik i seng med det samme.. Jeg var inde og servicere ham med vand og migræne medicin, det var jeg ca 3 gange, og alle 3 gange var han ude og kaste op...

Han har her iaften/nat kastede op mere en 6-7 gange...Til sidst måtte vi ringe til vagtlægen, for han kunne ikke holde pillerne i sig.. Vi snakkede frem og tilbage om det kunne være noget med maden de fik hos kammerat, og det troede han..

Jeg fik ringede til vagtlægen, og snakket og fik en sendt herud - For at give ham indsprøjtning i stedet for, så han kunne få migrænen væk, samt en indsprøjtning for kvalmen..

Ca. et kvarter efter han havde fået det, var han ude og knække sig, og faktisk lige siden har han sovet, og han er langt væk.. Jeg har været inde og køle ham ned, uden han har registret det...

Jeg har aldrig set min kæreste have det så skidt, han vidste ikke hvad han skulle gøre af sig selv, han stod med tåre i øjne, og virkelig kunne falde sammen i gråd.. Det er så hårdt for ham..

Har så ondt af ham, når han får anfaldene... Vi håber så meget på, at det bare var et rigtig slemt anfald, og at vi i ro og mag kan tage på vores "mini ferie" Som vi har glædet os rigtig meget til...

Så håber han får sig en rigtig god nattesøvn, dog render jeg og kigger ind af dør sprækken, for at se hvordan han har det...

Puuhaaa, stakkels mand!

Jeg ha rdet også rigtig slemt når jeg har migræne. Kan ingenting andet end at ligge i sengen med alt lyset slukket.
Jeg kaster også op.

Jeg får migrænemedicin, når jeg tager det falder jeg altid i søvn og en times tid efter plejer jeg så at kunne vågne igen og så er migrænen overstået, men er altid total groggy resten af dagen.

Ind imellem virker medicinen ikke og så må vi afsted til vagtlægen så jeg kan få en indsprøjtning.

Håber at din mand er på toppen igen idag!

Anmeld

5. november 2009

TbCp

MoarJ skriver:

Min kæreste har det...

Puuhaaa, stakkels mand!

Jeg ha rdet også rigtig slemt når jeg har migræne. Kan ingenting andet end at ligge i sengen med alt lyset slukket.
Jeg kaster også op.

Jeg får migrænemedicin, når jeg tager det falder jeg altid i søvn og en times tid efter plejer jeg så at kunne vågne igen og så er migrænen overstået, men er altid total groggy resten af dagen.

Ind imellem virker medicinen ikke og så må vi afsted til vagtlægen så jeg kan få en indsprøjtning.

Håber at din mand er på toppen igen idag!

Anmeld

5. november 2009

Anne85

Stakkels mand... ved lige hvordan han har det.

Jeg lider også af voldsomme migræne anfald. Plejer at have ca. 3 i måneden, men efter jeg er begyndt ved en neurolog og er begyndt på forebyggende medicin er anfaldene reduceret. Måske han skulle prøve det?

Anmeld

5. november 2009

Ni-ko-li-ne

min svigermor lider meget af det! og hun reagerer som din kæreste... hun får dog kun sprøjter.... kan i ikke tage til lægen og få ham til at gøre noget andet end at give piller? så han eventuelt kunne have en sprøjte liggende...

Anmeld

5. november 2009

klmf

Håber han har fået det bedre - søvn plejer at være godt, når man endelig kan falde i søvn...

Lyder som om han skulle en tur omkring egen læge og henvises til en neurologisk udredning og / eller medicinoptimering?? Evt. også udstyres med en recept på stikpiller, så han kan få medicin selvom han kaster op. Ved ikke hvordan folk med migræneanfald overhovedet kan komme til vagtlægen uden at dø... Jeg skulle ikke nyde noget i hvert fald, jeg ville foretrække at have det mest muligt derhjemme i stikpilleform så man kan holde sig hjemme bag de nedrullede gardiner

God bedring med ham

Anmeld

5. november 2009

Mira0911

Han har det meget bedre idag...

Det er meget sjælden han får så slemme anfald... Sidste han havde et, var for 4 år siden ligeså slemt...

Normalt tager han bare en pille og går ind og sover, når han så står op igen, er det væk...

Det var hårdt at se ham igår...

Han er ikke så samarbejdsvillig når det handler om alt det læge halløj...

Inden jeg nåede og ringe til vagtlægen igår, for at få en til at komme ud og give ham den sprøjte, sagde han med det samme, at det kunne han slet ikke tåle...

Det han siger fordi han er irriteret over migrænen...

Han fik sprøjten - Og det hjalp perfekt på ham...

Så vi kan daffe i sommerhus uden problemer...

Anmeld

5. november 2009

Lone Jakobsen

jeg døjer også med migræne...dog heldigvis ikke så slemt som din mand.

igår fik jeg et anfald som startede stille op, men endte med at jeg måtte ligge mig på sofaen med dynen over hovedet.

men føler virkelig med din mand....det må være frygteligt at ha det så skidt.

Anmeld

5. november 2009

Trolde_mor

Lyder ligesom mit.

Bliver også bare ved med at kaste op, og må til sidst ligge ude på toilettet, fordi jeg er så afkræftet. Mit kan vare op til 7 dage, og så tager jeg til lægen når jeg har lidt kræfter, og får saltvandsinsprøjtninger i nakken, han sagde sidst at grunden til det er så slemt er at mine muskler sætter sig fast i nakken?

Nu er jeg blevet hurtigere til at reagere. Har altid tabeletter med mig, og så snart jeg spænder / mærker det mindste tager jeg dem, og om muligt, stikker af i et rum, med mørke, en spand og masser af væske / brød.

Jeg har fået nogle øvelser jeg så laver, når jeg begynder at mærke det, som skulle forhindre musklerne i at give for voldsom migræne. Fik dem af en fysioterapeut. Og de hjælper faktisk. Er et år sien nu, ca. jeg sidst havde et voldsomt anfald.

Jeg prøvede nemlig også med piller, men som du også skriver, man kaster dem op. Så øvelser, og pillerne med i taske / pung, så de kan tages hurtigst muligt.

Håber at han får det bedre med sine anfald...

Anmeld

5. november 2009

Bondepigen

Jeg har haft det lige som din mand. Det er frygteligt at have det sådan.

Jeg har haft det fra jeg var 17 og så til midt i graviditeten, da jeg var 32. Der begyndte jeg at spise gravikalk, som indeholder magnesium.

Jeg har flere gange læst at magnesium kan hjælpe på nogen med migræne, og det gjorde det altså på mig... Jeg har ikke haft det siden... Kun lige efter fødslen, da jeg manglede jern..

Nu skal din mand jo ikke tage gravikalk... han er jo ikke gravid, men så kan man få nogen der hedder mablet på apoteket, som indeholder magnesium... Det er jo ikke noget der virker nu og her når han får et anfald... men efter noget tid...

Så vidt jeg husker virkede det faktisk ret hurtigt på mig..efter 14 dage til en måned... Jeg havde det nemlig konstant i første halvdel af graviditeten.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.