Erfaring med temperaturmetoden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar

Anonym trådstarter

Hej,

Sidder der nogle garvede kvinder derude, der kan gøre mig lidt klogere på, hvad der foregår med min temperatur?

Jeg havde ALLE symptomer på ægløsning i de dagene op til mit temperatur-dyk, og lige nu har jeg ligeledes alle symptomer på, at den skulle have været overstået. Omvendt har jeg PCOS og aldrig før haft ægløsning så tidligt, og min temperatur stiger ikke over mit gennemsnit efterfølgende.

Intet er sikkert før min temperatur evt begynder at stige, jeg begynder at bløde eller jeg mærker ægløsning “igen”, det ved jeg godt. Men sidder der nogen derude der har oplevet at ægløsning ikke medfører er efterfølgende temperaturstigning?

på forhånd tak, fra en meget forvirret kvinde.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar

Anonym

Du skal måle temperaturen på præcis samme tidspunkt hver dag i samme rum og omgivelser. Og du må ikke afvige for meget i din daglige færden før målingen er upræcis. 

Kender en der brugte temperaturmetoden som prævention og blev uønsket  gravid 3 gange  

Anmeld Citér

23. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skal måle temperaturen på præcis samme tidspunkt hver dag i samme rum og omgivelser. Og du må ikke afvige for meget i din daglige færden før målingen er upræcis. 

Kender en der brugte temperaturmetoden som prævention og blev uønsket  gravid 3 gange  

Jeg måler på samme tidspunkt, eller hvertfald altid mellem 5.45-6.15, men altid som det første når jeg vågner.

Men når den kun kan vise når ægløsning HAR fundet sted, så er det jo ikke den bedste præventions metode, og tydeligvis

Anmeld Citér

23. januar

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg brugte metoden i en periode, og der kom altid en stigning efter ægløsning. 

Jeg brugte et termometer med to decimaler. Og altid lige så snart vækkeuret ringede, inden jeg stod ud af sengen. 

Hvis du ikke regner med at skulle have æl allerede, synes jeg bare at du skal fortsætte med at måle. Det er i hvert fald nemt og hurtigt. 

Hvad der har været årsag til dykket i temperatur er ikke til at sige. Jeg oplevede også sådan et dyk lige inden æl

Anmeld Citér

24. januar

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Jeg brugte metoden i en periode, og der kom altid en stigning efter ægløsning. 

Jeg brugte et termometer med to decimaler. Og altid lige så snart vækkeuret ringede, inden jeg stod ud af sengen. 

Hvis du ikke regner med at skulle have æl allerede, synes jeg bare at du skal fortsætte med at måle. Det er i hvert fald nemt og hurtigt. 

Hvad der har været årsag til dykket i temperatur er ikke til at sige. Jeg oplevede også sådan et dyk lige inden æl

Det er også det samme jeg gør. Jeg fortsætter med at måle

det virker til at temperaturen falder derned af igen de her dage, så vi må se

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.