Herpes.. hjælp?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.033 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar

Anonym trådstarter

Hej,

jeg skriver anonymt og har gjort det muligt for andre at være anonyme også. 
Jeg søger viden fra folk som har herpes genitalia.

Jeg fødte for 8 uger siden. Jeg er blevet testet for det, da jeg har fået smertefulde sår og blister på de ydre kønsdelte. Det svier også helt enormt når jeg tisser Det startede med en ulidelig kløen. Lægen mistænkte nu herpes og er i behandling, men har ikke fået det bekræftet ved podningen endnu. Jeg troede selv det bare var tørre slimhinder som var blevet provokeret af at min kæreste og jeg havde haft sex i sidste uge for første gang efter fødslen.

min kæreste har forkølelsessår 2-4 gange om året ca. Vi har været sammen i 2 år, og ikke været sammen med andre i den periode. Jeg havde små blister og lidt sår for ca. halvanden år siden, men det gik rimelig hurtigt væk og jeg tænkte det var pga. varmen og friktion fra mine trusser.
Kan jeg være blevet smittet fra andre inden jeg var sammen med ham, og det så først gik i udbrud der? Og så igen nu her? Inden da har jeg ikke haft symptomer. Eller kan han have smittet mig med den virus han har på læberne? Vi hverken kysser eller har nogen form for sex når han har det, og han er meget påpasselig med det.

Hvad siger jeres erfaring?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar

Anonym

Anonym skriver:

Hej,

jeg skriver anonymt og har gjort det muligt for andre at være anonyme også. 
Jeg søger viden fra folk som har herpes genitalia.

Jeg fødte for 8 uger siden. Jeg er blevet testet for det, da jeg har fået smertefulde sår og blister på de ydre kønsdelte. Det svier også helt enormt når jeg tisser Det startede med en ulidelig kløen. Lægen mistænkte nu herpes og er i behandling, men har ikke fået det bekræftet ved podningen endnu. Jeg troede selv det bare var tørre slimhinder som var blevet provokeret af at min kæreste og jeg havde haft sex i sidste uge for første gang efter fødslen.

min kæreste har forkølelsessår 2-4 gange om året ca. Vi har været sammen i 2 år, og ikke været sammen med andre i den periode. Jeg havde små blister og lidt sår for ca. halvanden år siden, men det gik rimelig hurtigt væk og jeg tænkte det var pga. varmen og friktion fra mine trusser.
Kan jeg være blevet smittet fra andre inden jeg var sammen med ham, og det så først gik i udbrud der? Og så igen nu her? Inden da har jeg ikke haft symptomer. Eller kan han have smittet mig med den virus han har på læberne? Vi hverken kysser eller har nogen form for sex når han har det, og han er meget påpasselig med det.

Hvad siger jeres erfaring?

Ja du kan sagtens være smittet for F.eks 10 år siden og først nu går det i udbrud. Det der er med herpes virussen er at den kan ligge i dvale i rigtig mange år før den bryder frem. Men når først du har den er det nok heller ikk sidste gang du får den 

Anmeld Citér

7. januar

Anonym

Oral sex kan sagtens gøre er herpes fra læberne, kan smitte til genitalia. 

Måske han kan have haft et frembrud, uden i har opdaget det, og derved fået det. 

Du kan også have fået det ja for år tilbage uden nødvendigvis at vide det. 

2/3 kan opleve ingen symptomer ved smitning. 

Og ved et stress udbrud som en fødsel for kroppen, kan det være kommet frem igen. 

Det selvfølgelig svært at sige, men der er rimelig stor chance for han også er smittet, fordi det smitter også selvom det ikke er i udbrud. 

Anmeld Citér

7. januar

Ammelia

Profilbillede for Ammelia

Jeg er smittet via en partner der ikke havde et udbrud på sex tidspunktet (læberne/munden).. via oralsex.. mit første udbrud var enormt voldsomt og smertefuldt.. 

Anmeld Citér

7. januar

Anonym trådstarter

Ammelia skriver:

Jeg er smittet via en partner der ikke havde et udbrud på sex tidspunktet (læberne/munden).. via oralsex.. mit første udbrud var enormt voldsomt og smertefuldt.. 

Okay.. det kan være det der er sket - jeg har ellers også været enormt påpasselig med andre sexpartnere ift. kondom og mener kun der har været en enkelt gang inden dette forhold startede, hvor vi ikke beskyttede os. Men der skal selvfølgelig heller ikke mere til

men symptomerne kom først da jeg var sammen med ham jeg er i forhold med nu  

Bare super træls, når man bare har det for evigt. Mit udbrud er også mega smertefuldt lige nu. Hvor tit har du det og hvad gør du for at mildne det?

Anmeld Citér

8. januar

Anonym

Jeg håber, at din podning er negativ. Men hvis den ikke er, vil jeg stemme i med, at første udbrud kan være voldsomt både kløen og smerterne fra såret. Derefter har mine udbrud kun indimellem kløet sådan vildt meget, og sårene er til at håndtere. Faktisk har jeg nogen gange et udbrud, uden at have opdaget det før jeg mærker det pga toiletpapir.

Vi har det begge, og er meget opmærksomme på ikke at have sex ved udbrud og ikke at på andre måder få det spredt. Da jeg blev gravid og mine hormoner gik amok, fik jeg et udbrud på balden, og vi ved stadig ikke helt hvordan det kan være sket. Efter det har vi begge fået udskrevet Aciclodan som vi tager når vi mærker et udbrud, og så slipper vi faktisk oftest for de værste gener. Pillerne stopper kløen og bremser udviklingen, så blærerne aldrig kommer og der kommer derved ikke noget sår, dog virker de kun sådan hvis de tages med det samme, så vi har dem altid med os. Dem kan du få udskrevet, hvis din podning er positiv.

Anmeld Citér

9. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg håber, at din podning er negativ. Men hvis den ikke er, vil jeg stemme i med, at første udbrud kan være voldsomt både kløen og smerterne fra såret. Derefter har mine udbrud kun indimellem kløet sådan vildt meget, og sårene er til at håndtere. Faktisk har jeg nogen gange et udbrud, uden at have opdaget det før jeg mærker det pga toiletpapir.

Vi har det begge, og er meget opmærksomme på ikke at have sex ved udbrud og ikke at på andre måder få det spredt. Da jeg blev gravid og mine hormoner gik amok, fik jeg et udbrud på balden, og vi ved stadig ikke helt hvordan det kan være sket. Efter det har vi begge fået udskrevet Aciclodan som vi tager når vi mærker et udbrud, og så slipper vi faktisk oftest for de værste gener. Pillerne stopper kløen og bremser udviklingen, så blærerne aldrig kommer og der kommer derved ikke noget sår, dog virker de kun sådan hvis de tages med det samme, så vi har dem altid med os. Dem kan du få udskrevet, hvis din podning er positiv.

Tak for dit svar!

det håber jeg virkelig også, men som dagene går må jeg indrømme at jeg næsten er sikker på det er det. Der er både sår, blister og øget udflåd. Det svier, kløer og gør bare mega ondt! Kan næsten ikke have tøj på eller sidde ned

Men nu ved jeg da at man kan mildne symptomerne lidt. Jeg håber ikke jeg er en af dem som får det ofte

Anmeld Citér

9. januar

Anonym

Tak for dit svar!

det håber jeg virkelig også, men som dagene går må jeg indrømme at jeg næsten er sikker på det er det. Der er både sår, blister og øget udflåd. Det svier, kløer og gør bare mega ondt! Kan næsten ikke have tøj på eller sidde ned

Men nu ved jeg da at man kan mildne symptomerne lidt. Jeg håber ikke jeg er en af dem som får det ofte

Av av, jeg husker det desværre levende, og føler med dig!  

Jeg har det ikke særligt ofte, og når jeg har det er som regel i forbindelse med en menstruation eller graviditet.

Anmeld Citér

10. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Av av, jeg husker det desværre levende, og føler med dig!  

Jeg har det ikke særligt ofte, og når jeg har det er som regel i forbindelse med en menstruation eller graviditet.

Ok. Godt at høre det ikke er totalt invaliderende. Er det ved hver menstruation eller bare nogle gange om året?

Hvad så mht. smitte. Nu skrev du at I begge havde det. Jeg ved selvfølgelig ikke om min kæreste allerede er smittet - det kan han jo i princippet sagtens være, da jeg jo først har fundet ud af at jeg har det nu her (hvis podningen er positiv, hvilket jeg tror den er). Min læge sagde vi skulle bruge kondom, men det er vel kun ved udbrud? Jeg mener… vi er i fast forhold, så det er jo lidt utopi og tænke at man skal bruge kondom resten af livet?! Han har herpes som forkølelsessår, så måske det er ham der har givet mig det forneden, selvom vi ALDRIG kysser eller har oralsex, når han har udbrud. Regner med at kunne få at vide om det er herpes type 1 eller 2. Kunne læse man kunne smitte selvom virussen ikke er i udbrud.

og et andet spørgsmål mht. medicin. Håber det er okay at jeg spørger. Jeg nåede jo ikke at tage pillerne før udbruddet rent faktisk var godt igang, og min læge sagde at det havde bedst effekt hvis man tog medicinen ved det første udbrud, og inden der kom blærer. Betyder det så, at medicinen ikke vil hjælpe mig så meget? Hverken i denne omgang eller de evt. efterfølgende?

Anmeld Citér

10. januar

Anonym

I realiteten, jo.

Så det anbefalet at bruge kondom, for at undgå smitte. 

Fordi du kan stadig smitte selvom du ikke har et udbrud. 

Og hvis din partner ikke har herpes genetalis - som ikke er helt det samme som forkølelsessår. 

Så kan du give det videre til ham. 

Om end risikoen er noget lille, når der ikke er udbrud. 

Men den er der. 

I realiteten burde din kæreste/mand, nok blive tjekket for om han antistofferne for det i kroppen. 

Mindes jeg da man kan undersøge, og derved sw om man har sygdommen. 

Men under udbrud, bør kondom 100% bruges. 

Om i begge har det eller ej. 

Fordi det så bare kan fremprovokere et udbrud hos den anden. 

Men samtidig så er kondom ikke 100% Fordi hvis ikke det dækker området fuldkommen. 

Så kan det stadig smitte. 

Så hvis du har et udbrud, men manden har kondom på, men noget af det område med udbrud, bare rammer andet hud. Så kan han stadig blive smittet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.