Hostesaft ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.346 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. november 2009

Joanna

Det er forbudt under straffelovens paragraffer om kvaksalveri - at anbefale/udbrede og i det hele taget at udtale sig med myndighed om medicin... men anyways - jeg vover pelsen. 

Jeg er stødt på et "fif" til at opnå graviditet lettere. Bromhexin fx - eller et tilsvarende middel til at løsne slim ved hoste, skulle kunne lette adgangen gennem livmoderhalsen. I livmoderhalsen sidder der en slimprop, som sørger for, at bakterier ikke kan trænge ind i kvindekroppen. Under ÆL bliver slimen tyndere og lettere at gennemtrænge, så sædcellerne kan komme igennem. Men - man skulle efter sigende - kunne hjælpe den opblødning på vej ved at tage et slimløsende hostemiddel i dagene op mod ÆL. Slimløsende hostemiddel er ikke receptpligtig medicin. 

Jeg har ingen som helst belæg for at anbefale det - det er blot noget, jeg er stødt på. Jeg er ikke læge, og jeg ved ikke, om der er hold i det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

Prinsessens'Mor<3

Joanna skriver:

Det er forbudt under straffelovens paragraffer om kvaksalveri - at anbefale/udbrede og i det hele taget at udtale sig med myndighed om medicin... men anyways - jeg vover pelsen. 

Jeg er stødt på et "fif" til at opnå graviditet lettere. Bromhexin fx - eller et tilsvarende middel til at løsne slim ved hoste, skulle kunne lette adgangen gennem livmoderhalsen. I livmoderhalsen sidder der en slimprop, som sørger for, at bakterier ikke kan trænge ind i kvindekroppen. Under ÆL bliver slimen tyndere og lettere at gennemtrænge, så sædcellerne kan komme igennem. Men - man skulle efter sigende - kunne hjælpe den opblødning på vej ved at tage et slimløsende hostemiddel i dagene op mod ÆL. Slimløsende hostemiddel er ikke receptpligtig medicin. 

Jeg har ingen som helst belæg for at anbefale det - det er blot noget, jeg er stødt på. Jeg er ikke læge, og jeg ved ikke, om der er hold i det.

det er vel værd og prøve..

jeg kunne helt sikkert godt finde på og prøve det..

Anmeld

4. november 2009

Kaufie

Okay måske et dumt spørgsmål, men skal man drikke det eller....bade i det??

Hvor har du det fif fra?

Anmeld

4. november 2009

otlitrom

Jeg synes det lyder meget langt ude... Men ja, man ved sgu aldrig... Og bade i det.. LOL.. Så kommer man sgu til at lugte godt

Anmeld

4. november 2009

Joanna

Kaufie skriver:

Okay måske et dumt spørgsmål, men skal man drikke det eller....bade i det??

Hvor har du det fif fra?

Det er enten tabletter eller mikstur - som altså skal indtages. Det er håndkøbsmedicin, der skal hjælpe, hvis man har hoste med sej slim. Det bløder det op, så det er lettere at hoste fri.

Prøv at lave en google-søgning på hostesaft og gravid - især på norske mødresites florere tricket og nogle er sikre på, at det er derfor, de endelig blev gravide.

Anmeld

4. november 2009

MissMikkelsen

Hmmm jeg ville ikke hoppe på den. Men det er ud fra den viden at man som gravid ikke anbefales at tage nogen som helst former for slimløsende da man kan risikere at slimproppen falder ud

Anmeld

4. november 2009

Ni-ko-li-ne

der er skam ikke løgn og i virkeligheden er det ganske logisk...

når man tager slimløsende medicin, så løsner man slim og gør slim lettere gennemtrængeligt, derved bliver det lettere for sædcellerne at nå frem til ægget og for nogle´s vedkommende løsnes ægget lettere...

når man tager en form fopr medicin så virker den jo ikke lokalt.... tager du en panodil, ja så kommer din lever også på overarbejde, den tager ikke kun hovedpinen væk.... tager du slimløsende medicin, ja så påvirkes alle kroppens slimhinder

Anmeld

4. november 2009

Ni-ko-li-ne

MissMikkelsen skriver:

Hmmm jeg ville ikke hoppe på den. Men det er ud fra den viden at man som gravid ikke anbefales at tage nogen som helst former for slimløsende da man kan risikere at slimproppen falder ud

hvis man er gravid, så har man jo heller ikke brug for at blive det? så længe man forsøger at blive gravid er der jo heller ingen slimprop som kan gå

Anmeld

5. november 2009

Joanna

ka-ri-na skriver:

hvis man er gravid, så har man jo heller ikke brug for at blive det? så længe man forsøger at blive gravid er der jo heller ingen slimprop som kan gå

Netop... rigtig godt formuleret! 

Jeg ved det ikke... men da vi snakker håndkøbsmedicin med enormt sjældne og bagatelagtige bivirkninger... ja, så tør jeg altså godt at give det en chance. Så jeg spiser 4 hoste-piller hver dag fra nu af og frem til midten af min cyklus. Så får vi se, hvad der kan ske 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.