Hostesaft ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.346 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. november 2009

Joanna

Det er forbudt under straffelovens paragraffer om kvaksalveri - at anbefale/udbrede og i det hele taget at udtale sig med myndighed om medicin... men anyways - jeg vover pelsen. 

Jeg er stødt på et "fif" til at opnå graviditet lettere. Bromhexin fx - eller et tilsvarende middel til at løsne slim ved hoste, skulle kunne lette adgangen gennem livmoderhalsen. I livmoderhalsen sidder der en slimprop, som sørger for, at bakterier ikke kan trænge ind i kvindekroppen. Under ÆL bliver slimen tyndere og lettere at gennemtrænge, så sædcellerne kan komme igennem. Men - man skulle efter sigende - kunne hjælpe den opblødning på vej ved at tage et slimløsende hostemiddel i dagene op mod ÆL. Slimløsende hostemiddel er ikke receptpligtig medicin. 

Jeg har ingen som helst belæg for at anbefale det - det er blot noget, jeg er stødt på. Jeg er ikke læge, og jeg ved ikke, om der er hold i det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

Prinsessens'Mor<3

Joanna skriver:

Det er forbudt under straffelovens paragraffer om kvaksalveri - at anbefale/udbrede og i det hele taget at udtale sig med myndighed om medicin... men anyways - jeg vover pelsen. 

Jeg er stødt på et "fif" til at opnå graviditet lettere. Bromhexin fx - eller et tilsvarende middel til at løsne slim ved hoste, skulle kunne lette adgangen gennem livmoderhalsen. I livmoderhalsen sidder der en slimprop, som sørger for, at bakterier ikke kan trænge ind i kvindekroppen. Under ÆL bliver slimen tyndere og lettere at gennemtrænge, så sædcellerne kan komme igennem. Men - man skulle efter sigende - kunne hjælpe den opblødning på vej ved at tage et slimløsende hostemiddel i dagene op mod ÆL. Slimløsende hostemiddel er ikke receptpligtig medicin.