Sosu-hjælper uddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. november 2009

BK

Hejsa.

Jeg har tidligere spurgt med hensyn til arbejdes som Sosu-hjælper vs Sosu-assistent.

Nu har jeg så lige et spørgsmål som jeg håber et klogt hoved kan svare mig på, de steder hvor jeg har kunnet læse mig frem til oplysninger om Sosu-hjælper uddannelse  står der følgende.

Hvis du efter 9. kl. har mindst et års uddannelse eller arbejdserfaring, kan du søge direkte ind på hovedforløbet.

Betyder det at jeg ikke behøver at tage "grundforløbet" først?

Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

Unalisa

Klock skriver:

Hejsa.

Jeg har tidligere spurgt med hensyn til arbejdes som Sosu-hjælper vs Sosu-assistent.

Nu har jeg så lige et spørgsmål som jeg håber et klogt hoved kan svare mig på, de steder hvor jeg har kunnet læse mig frem til oplysninger om Sosu-hjælper uddannelse  står der følgende.

Hvis du efter 9. kl. har mindst et års uddannelse eller arbejdserfaring, kan du søge direkte ind på hovedforløbet.

Betina

Nej du behøver ikke tage grundforløbet hvis du har 1.års erfaring efter 9.klasse.

du kan søge direkte ind på hovedforløbet

Anmeld

4. november 2009

Becks

Klock skriver:

Hejsa.

Betina

Så længe du har 10´ende klasse, eller 1 års andet arbejdserfaring, så kan du søge ind

Anmeld

4. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Klock skriver:

Hejsa.

Betina

ikk hvis du har 9. klasse og 1 års arbejdserfaring. eller 10.klasse.
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men hvis ung kan jeg anbefale et skønt grundforløb

Anmeld

4. november 2009

BK

Jeg er 31 år, har 10. klasse, HG og har arbejdet i 13 år efter hånden tror jeg.

Anmeld

4. november 2009

Becks

Klock skriver:

Jamen så har du HG og 13 års arb erfaring, mere end hvad de kræver hehe.. Så søg du bare ind

Anmeld

4. november 2009

Pia

Du har riglig eraring.. Jeg ville endda søge direket på ass .udd i stedet for ssh.udd hvis jeg var dig..

Hilsen Pia ssh'er på 12 år.

Anmeld

4. november 2009

Mor24

Grundforløbet er mest til "unge" der kommer direkte fra folkeskolen, så du vil SLET ikke få noget ud af det. Men du kan jo altid ringe til skolen og spørge men tror også de vil sige at du bare skal søge direkte ind.  Har selv prøvet grundforløbet efter en fuld endt folkeskole og HG 2 år og fik intet ud af det. Men nu ved jeg ikke om du har arbejdet inde for plejen for hvis ikke vil de måske anbefale du tager SSH først.

Anmeld

4. november 2009

guggle

Klock skriver:

Du kan sagtens starte direkte på hjælper udd. og som en anden også skriver kan du muligvis endda søge direkte ind på ass. udd. Men du kan maile til en vejleder på sos skolen nærmest din by og spørge..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.