Anonym skriver:
Det tænker jeg egentligt heller ikke. Det er lige første gang, vi støder på sådan en... Her med barn nr. 3. De ældste er 6 og 9, så vi har da været igennem nogle banditter gennem tiden. Og vores egen er heller ikke altid lige søde. Men hvad søren gør man i denne situation? Udover at give plaster på og sørge for at holde sårene rene? Har nogen haft gode dialoger eller en anden god håndtering af sagen eller "venter man bare til, det går over"?
Mine har aldrig selv bidt, men som minimum er min søn blevet bidt et par gange af en pige i børnehaven. Hun var 3-4 år, og i den alder er det et udtryk for afmagt. Tror hun var lidt kommunikativt langsom. Pædagogerne nævnte aldrig, at det var hende, men min søn var jo gammel nok til at sige, hvem det var.
Når barnet i din situation er halvandet år, så tænker jeg, at jeg ville tage det med ro. Men selvfølgelig forvente, at dagplejer har styr på situationen og er opmærksom og hjælper det bidende barn (og dit selvfølgelig). Hvis det sker hyppigt, ville jeg spørge ind til, hvad hendes “plan” er for at få det stoppet.
Jeg ville i øvrigt reagere heftigere, hvis det er i ansigtet. Det er meget aggressivt at gå efter ansigtet, synes jeg.
Anmeld
Citér