Er vi totalt urimelige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2024

Anonym trådstarter

Anonymemig skriver:

Jeg ville tysse på deres også, når han så larmer - og reagerer de på det så påtale, at de jo også altid tysser på jeres

Det var nemlig også min tanke.. Nu var vi på besøg den anden dag og vores datter sad stille uden at larme og fætter sad ligeså på gulvet men han larmede, og DET var højt! 
altså vi andre kunne dårligt føre en samtale…  

farmor og fætters mor kiggede bare på hinanden og på vores datter og siger så “ja lille skat, så kan du nok rigtig få lidt af din egen medicin” 

Jeg blev irriteret og hentede min datters jakke og sko, og så tog vi hjem. Jeg syntes virkelig ikke det er ok! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Det var nemlig også min tanke.. Nu var vi på besøg den anden dag og vores datter sad stille uden at larme og fætter sad ligeså på gulvet men han larmede, og DET var højt! 

farmor og fætters mor kiggede bare på hinanden og på vores datter og siger så “ja lille skat, så kan du nok rigtig få lidt af din egen medicin” 

Jeg blev irriteret og hentede min datters jakke og sko, og så tog vi hjem. Jeg syntes virkelig ikke det er ok! 

Hvorfor kommunikerer du ikke med dem i stedet for at bitche og/eller gå?

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Hvorfor kommunikerer du ikke med dem i stedet for at bitche og/eller gå?

Jeg vælger at gå fordi jeg ikke syntes det er rimeligt, at farmor og fætters mor kigger på min datter der er 14 måneder gammel med ordne “så kan du rigtig nok få din egen medicin” 

Jeg syntes faktisk ikke jeg havde et behov for at gå i dialog omkring, at komme med så lav en kommentar.. Og noglegange er det bedre at lukke den ved at gå. 

vi har valgt at trække os lidt, og så må de besøge os, det er de mere end velkomne til Og skulle det ske, at de spørger hvorfor vi ikke kommer så meget mere, jamen så

forklare vi dem selvfølgelig på en pæn måde, at vi ikke bryder os om, at der kun tysses på vores datter når fætter snakker mindst ligeså højlydt. Samt at vi ikke bryder os om at vores datter får kommentaren “smag din egen medicin” idet fætter VIRLEIG taler - nærmest råber højt!

Det okay du syntes jeg bitcher med mit opslag her, jeg søgte råd om hvorvidt jeg var urimelig og jeg syntes der er kommet rigtig mange brugbare svar. 

Håber for dig, at du fik det svar du søgte. Go’ onsdag

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Lyder lidt som om at fætters mor din mands søster? Når mødre bliver mormor så hsr det det nogle gange med at synes lidt bedre om døtre og deres døtres børn end sønner. Tror ikke man skal lægge så meget i det og høje børnelyde varer jo ikke evigt. 
men tag da en snak med svigermor om hvordan du har det på en pæn måde. Ingen kan læse tanker eller følelser. 

måske bærer du også rundt på lidt oplevelser fra dit eget liv og din egen barndom som gør at du bliver følsom og tilsidesat når du føler dig forskelsbehandlet. Opfatter dig som et meget følsomt og følelsesladet menneske i dine svar og det er der ikke noget forkert i. Men så slår man sig også engang imellem fordi man taget små ting meget nært. Kan genkende meget af dig i min egen søster som også er en der farer let op og føler sig uretfærdigt behandlet for det meste. Hun føler altid verden er imod hende. Og det er synd, for det er den ikke, men det er sådan hun opfatter det pga hendes måde at anskue livet på. 

Men tror dialog er vejen frem. Det er lidt voldsomt at ødelægge relationen til dit barns farmor fordi at hun tysset på hende eller siger sådan som de gjorde.  

Anmeld Citér

9. oktober 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg vælger at gå fordi jeg ikke syntes det er rimeligt, at farmor og fætters mor kigger på min datter der er 14 måneder gammel med ordne “så kan du rigtig nok få din egen medicin” 

Jeg syntes faktisk ikke jeg havde et behov for at gå i dialog omkring, at komme med så lav en kommentar.. Og noglegange er det bedre at lukke den ved at gå. 

vi har valgt at trække os lidt, og så må de besøge os, det er de mere end velkomne til Og skulle det ske, at de spørger hvorfor vi ikke kommer så meget mere, jamen så

forklare vi dem selvfølgelig på en pæn måde, at vi ikke bryder os om, at der kun tysses på vores datter når fætter snakker mindst ligeså højlydt. Samt at vi ikke bryder os om at vores datter får kommentaren “smag din egen medicin” idet fætter VIRLEIG taler - nærmest råber højt!

Det okay du syntes jeg bitcher med mit opslag her, jeg søgte råd om hvorvidt jeg var urimelig og jeg syntes der er kommet rigtig mange brugbare svar. 

Håber for dig, at du fik det svar du søgte. Go’ onsdag

Beklager, jeg skulle ikke have brugt ordet “bitche”.

Men jeg mener det nu godt. For vreden bygger bare op i dig for hver gang det her sker, og du risikerer at den fæstner sig og skader forholdet.

Jeg forstår godt frustrationen, men jeg tror både at du vil få det bedre ved at sige det direkte, og jeg tror helt sikkert også, at det vil være bedre for dit forhold til farmor og svigerinde (og nevø!) fremadrettet.

Anmeld Citér

10. oktober 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Anonym skriver:

Ja okay, det var godt nok en spydig kommentar til så lille et barn. Hverken din datter eller fætter har en alder, hvor de helt forstår styrken af stemmer. Jeg synes faktisk, det kan være ok at tysse og gør det selv, for børnestemmer kan virkelig være høje og de skal jo lære det. Men det skal være ens og ikke efterfulgt af spydige kommentarer. 

Hvad siger din kæreste/mand? - det er trods alt hans mor og søster, der tysser og kommer med de kommentarer. Kan han ikke fortælle dem, hvordan det påvirker jer alle? 

Jeg ville nok lægge dem lidt på is i en uge eller to og se, om de så ikke henvender sig. Og fortælle hvorfor I ikke har været forbi, når de spørger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.