Chokoladekage med det der "drømmekage-halløj" ovenpå?? HILFE

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.337 visninger
17 svar
0 synes godt om
4. november 2009

DK

Hej de Damer!

Datteren og jeg skal hygge her i eftermiddag og bage en kage. Hun elsker chokoladekage, så det skal vi have lavet.

Jeg vil så gerne lave sådan noget topping oven på. I ved, det er sådan lidt a la det der kommer oven på drømmekage, men knap så tja... sirups-agtigt, og måske lidt mere sådan frosting agtigt?

Er der nogen der ved hvad jeg mener? Og endnu bedre, er der  nogen der har en opskrift på det de vil dele.

Min mor har ALTID bagt den klassiske klassens time kage, og så smurt chokoladeknapper der kunne smelte ovenpå. Ikke just videre ophidsende, he he, så nu vil jeg prøve at bryde familietraditionen og prøve noget lidt sjovere!

Taaak for hjælpen!

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

Bom

DK skriver:

Hej de Damer!

Datteren og jeg skal hygge her i eftermiddag og bage en kage. Hun elsker chokoladekage, så det skal vi have lavet.

Jeg vil så gerne lave sådan noget topping oven på. I ved, det er sådan lidt a la det der kommer oven på drømmekage, men knap så tja... sirups-agtigt, og måske lidt mere sådan frosting agtigt?

Er der nogen der ved hvad jeg mener? Og endnu bedre, er der  nogen der har en opskrift på det de vil dele.

Min mor har ALTID bagt den klassiske klassens time kage, og så smurt chokoladeknapper der kunne smelte ovenpå. Ikke just videre ophidsende, he he, så nu vil jeg prøve at bryde familietraditionen og prøve noget lidt sjovere!

Taaak for hjælpen!

Knus

Hej hej..

Jeg har en opskrift på en kage der hedder: Den du ved nok..

Det der er oven på den kage, er det samme kokos halløj som på drømmekagen, bare med kakao i..

Hvis du er interesseret vil jeg gerne skrive opskriften til dig!!??

Knus Maria - som elsker at bage..

Anmeld

4. november 2009

LouiseNielsen

Kan det ikke passe det er den der hedder "Den du ved nok"

Anmeld

4. november 2009

Bom

LouiseLarsen skriver:

Kan det ikke passe det er den der hedder "Den du ved nok"

Hehe to sjæle én tanke..

Anmeld

4. november 2009

Halbschön

DK skriver:

Hej de Damer!

Taaak for hjælpen!

Knus

Det kan du tro - og den er bare HITTET!

Opskrift:

Kage:

3 store æg

250g sukker

175g margarine

2spsk kakao

175g mel

3tsk bagepulver

3/4dl kogende vand

3/4dl mælk.

Margarine smeltes. Æg sukker piskes. Marg tilsættes. Tørre ingredienser. Vand og mælk.

Glasur:

5spsk brygget kaffe

100g margarine

2spsk kakao

250g flormelis

2tsk vaniljesukker

75g kokosmel.

Det hele puttes i en gryde og opvarmes til det får en ensartet masse. Det puttes på kagen, lige når kagen kommer ud af ovnen..

Kagen skal ha ca 15-20 min ved 180gr, alt efter hvilken ovn.

Held og lykke

Anmeld

4. november 2009

DK

Kanon!

Den vil jeg rigtig gerne have! Så prøver vi den her i eftermiddag!

Ejj jeg vidste man kunne regne med jer!

Anmeld

4. november 2009

DK

Jeg skal nok lige få postet et billede af vores forsøg, he he!

Anmeld

4. november 2009

Bom

DK skriver:

Kanon!

Den du ved nok...

500 g sukker

4 stk æg (sukker og æg piskes sammen)

3 3/4 dl mælk

450 g mel

4 tsk vanilliesukker

3 spsk kakao

4 tsk bagepulver

300 g smeltet margarine

(Alle de tørre dele blandes sammen, og tilsættes skiftevis med mælk+marg)(hvis du sier de tørre dele i, undgår du klumper i kagen)

Bages ved 180 g i ca 30 min.

(størrelsen er en almindelig bradepande som passer i ovnen)

Anmeld

4. november 2009

Bom

DK skriver:

Kanon!

Hov glemte det ovenpå...

200 g smeltet margarine

7 spsk kaffe

2½ spsk cacao

3 tsk vanilliesukker

300 g flormelis

200 g kokosmel

(Koges sammen - hældes ovenpå kagen når den er bagt)

Anmeld

4. november 2009

DK

Hej

Opskrifterne ser jo næsten ens ud, den ene ser bare ud til at være lidt større end den anden. Tror jeg prøver den lille, da vi tre herhjemme vist får ondt i maven af en hel bradepande, he he... Man kan jo ikke bare lade sådan en kage være i fred, vel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.