Eksperthjælp: baby græder når han skal bades

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.233 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. november 2009

Lisbeth Jess

" baby græder når han skal bades"

Hej Lisbeth.

Jeg er en af de mødre, der havde drømt om/forestillet mig at baby svømning skulle være en god oplevelse jeg og min søn havde sammen, men det har fået en noget anden drejning.

Vi var indlagt efter fødsel 1 uge(gulsot) og der nåede han at få to bade- et hvor han virkede nogenlunde med det og et hvor han hylede. Regnede med det ville fortage sig.

Nu er han 6 md. Han har på intet tidspunkt virket glad for bad hjemme, men håbede på igen at ramme den nogenlunde gode oplevelse jeg havde på hosp.

Vi startede til svømning- havde ventet til han var 4,5 md. Alle de andre på holdet havde glade børn- men min søn græd bare uanset hvor meget vi hoppede, sang- gik væk med ham osv... Tog efterfølgende med ham alene- uden at være på hold, men også her var han ked fra han så vandet, dog med pauser imellem gråd, men kun fordi han sad på arm... siden har jeg ik været i svømmehal med ham.

Det samme "show" kører her hjemme. Han græder stort set højlydt og dirre med armene, hver gang, når jeg har ham i bad. Jeg har prøvet med alverdens råd fra bla sundhedsplejerske, venner osv. Haft ham i håndvasken, i sit lille badekar, med babystol i vandet, badeænder... med samme resultat. Igår græd han fra han hørte jeg kom vand i badet, trod han lå på sin puslemåtte, som han norm er glad for.

Jeg aner ik hva jeg skal stille op og om jeg skal?!

Skader jeg hans tillid og selvværd ved at fastholde bad og på sigt svømning?

Jeg har ik selv vand"skræk" så sys ik jeg sender dårlige signaler. Læste bare at babyer af natur ik har vandskræk...

Han var "stjernekigger" ved fødsel og havde en lidt langtrukken og hård medfart, kan det ha gjort noget...

Mvh mor til Magnus.

Lisbeths svar

Kære Magnus`mor.

Øv her havde du glædet dig til at svømme med dit barn, og så græder han og kan ikke lide det.

Han kan heller ikke lide at komme i bad hjemme, læser jeg.

han forsøger at fortælle dig noget, der er noget der generer ham, og jeg tror ikke det er vandet.

Jeg tror det er noget med hans nakke, nogen stramme  muskler eller sener,der smerter når han lejres på en bestemt måde.Han var stjernekigger og fødslen tog lang tid.

Når du putter ham i bad, har du armen under hans nakke, og hovedt løftes lidt, og du har fat i armen, den kombination tror jeg gør ondt på ham.

Hvordan holder han sit hoved, har han en favoritside, kan han lide at ligge på maven?

Kan han bøje hovedet ned og bagover?uden protest.

Ja det e rmange spørgsmål, du kan undersøge om han kan det ubesværet.

Når han ligger på ryggen kan du let og uden protest dreje hans hoved til begge sider.?

Jeg tror Magnus vil have gavn af et besøg hos en kiropraktor der er god til små børn. Hun vil kunne finde ud af om der er nogen stramninger i hans nakke.

Når nakken så er fin, kan du sikkert uden besvær starte med tilvænning til det dejlige bad igen.,

Held og lykke fremover.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.