Strækvikle - kan mor og far dele str.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

675 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2024

Anonym trådstarter

Vi venter vores første barn her om ca 2. mdr. og alt er selvfølgelig ret nyt for os - især babyudstyr.

Faren her i huset synes det virker spændende med en strækvikle og hvis vi alligevel har én, kunne jeg sikkert også godt finde på at bruge den.

Men kan mor og far overhovedet dele størrelse eller skal man have to? Vi er begge ret almindelige i kropsbygning, hvor jeg brugte S/M i tøj før graviditeten og min mand bruger XL i overdele, ikke pga. maven men fordi han er bred over skulder og bryst/ryg.

Er der mærker af strækvikler som i kan anbefale eller advare imod?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2024

Morfire

Profilbillede for Morfire

Jeg er normalt en str. 38/M og min mand er ret høj og derved også bredskuldret og vi har brugt den samme strækvikle uden problemer. Der var bare mere stof i overskud ved mig end ved ham. 
Kan ikke huske mærke (11 år siden vi købte den ved første barn) men har haft en del forskellige vikler og de har alle passer fint både til ham og mig, så tænker en alm. virker fint.

Anmeld Citér

24. juli 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Ingen problemer i det - min mand og jeg er ret forskellige i størrelse og strækvikler kan jo netop … ja… strække Vent og se om baby overhovedet gider at vikle … og som med så meget andet udstyr, kan man som regel regne med at bruge under halvdelen af hvad man gik og planlagde med … 

Anmeld Citér

24. juli 2024

Anonym

Vi har også fint kunne deles om en strækvikle. Jeg var vild med den. Den var populær da jeg ventede mit 3. barn. Så tænkte jeg skulle prøve den. Og vi har begge været super glade for den. Jeg har været helt ked af vi ikke havde en da vores ældste blev født, for synes virkelig den gør mange ting noget nemmere. Indkøb, gåture m.m. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.