Stop med Sulten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor gamle var dine børn, da de stoppede med sut?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.353 visninger
16 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2024

Anonym trådstarter

Hvor gammel var dine børn, da de stoppede med sutten? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2024

Tip!

Ældste 3,5 år. 
yngste - han gider ikke bruge sut. 

Anmeld Citér

26. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min store stoppede lige inden han fyldte 3 år. 
min mellemste har aldrig brugt sut, og den mindste bruger sut men skal også stoppe inden hun fylder 3. 

Anmeld Citér

26. maj 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor gammel var dine børn, da de stoppede med sutten? 

Spørgsmål kommer af, at vi var i feriecenter i sidste uge, hvor jeg blev lettere chokeret over, hvor mange ældre børn der brugte sut. Så jeg blev lidt nysgerrig.  

For Der er mange sundhedsplejersker. Anbefaler at man tager sutten fra den tidlig. For at udvikle sproget bedst muligt og tunge kapaciteter. 

Anmeld Citér

26. maj 2024

Anonym

Min blev tvunget til at stoppe da han var 3 1/2 år. Da han var 5 plagede han stadig og savnede sin sut stadigvæk og så fandt jeg dem frem igen. Han brugte dem et par måneder og var så lykkelig, derefter mistede han interessen for dem

Anmeld Citér

26. maj 2024

Anonym

Vores har altid kun fået den til natten og til lur, og blev afvænnet da de var omkring 2,5 år. 

Anmeld Citér

26. maj 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Spørgsmål kommer af, at vi var i feriecenter i sidste uge, hvor jeg blev lettere chokeret over, hvor mange ældre børn der brugte sut. Så jeg blev lidt nysgerrig.  

For Der er mange sundhedsplejersker. Anbefaler at man tager sutten fra den tidlig. For at udvikle sproget bedst muligt og tunge kapaciteter. 

Husk på du ikke ved hvorfor de bruger sut eller hvor gamle børnene faktisk er. 

Anmeld Citér

26. maj 2024

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Husk på du ikke ved hvorfor de bruger sut eller hvor gamle børnene faktisk er. 

Det kan du have ret i, men Det er nu rimelig nemt at se når et barn er over 3. 

Anmeld Citér

26. maj 2024

Anonym

Vi har taget sutten fra dem på samme tid som de er stoppet med lur, dvs de har været 3år +1-2mdr. 

Det er bare ucharmerende med større børn og sutter

Anmeld Citér

26. maj 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

De to store var 2 år og 9/10 måneder, da de afleverede den.

Nr 3 var 2 år og 5 måneder 

Nr 4 var 2 år og 4 måneder (det var lige lidt for tidligt. Men det var pga at han bed hul i dem, så han savnede dem lidt, der har intet været ved de 3 andre).

Her er reglen bare inden 3 års alderen pga tænderne. De har brugt dem ubegrænset ind til 1-1,5 års alderen og så ellers kun når de har sovet/været syge.

Sutten hos større børn handler vist mest om forældrene og om at forældrene er bange for at tage valget, det er de færreste børn som helt af sig selv kommer og siger at de er færdige med sutten. Tankerne skal som minimum plantes og selv der er der ofte behov at forældre tager valget, den forældre generation vi har nu, er desværre ikke så gode til det og afventer børnene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.