Anonym skriver:
Tak for input Jeg kan se at forslagene stemmer ret godt overens med hvad jeg havde tænkt.
Der er selvfølgelig en overvejelse om hvilket ansvar og hvor stor opgaven er - og betaler man løn for den unges transport tilbage også, eller er det kun tiden sammen med barnet. Køreturen varierer med 10 minutter afhængig af hvilken bus, man lige rammer -deraf min tanke om én fast pris pr gang. For at det er nemmere at afregne. Mit barn kan i øvrig sagtens, det tror bare ikke på sig selv/ er tryg alene (og far er enig så det er også lidt for at give ham ro på). Men når vi kører i bus sammen normalt gør jeg faktisk ikke noget -barnet bruger selv rejsekortet, kan læse og kender ruten og hvor man står af. Så jobebt er faktisk bare "at være til stede" og tage en betalt bustur, eventuelt snakke lidt sammen
På sigt vil jeg gerne at de kan cykle hjem sammen, og der ville jeg give mere, da det bare kræver et helt andet overblik og indsats + tager længere tid
ved ikke, om du fisker efter en billigere timeløn. Jeg synes 50 kr er ret lavt sat og skulle mit barn få "tilbuddet", så ville jeg selv give det 50 kr for at lade være.
Om dit barn så klarer det hele selv, så er det jo tiden OG ansvaret, du betaler for.
En nattevagt i en bank arbejder jo heller ikke gratis blot fordi der ikke sker noget og banken passer sig selv.
Synes det er så drønærgerligt, at man jagter billig arbejdskraft hos unge på zen måde og ser det tit.
Vi gav 100 kr/t til vores barnepige dengang. Børnene passede sig selv, lavede selv mad, mm. Barnepigen kunne lave sine lektier, men trådte til ved konflikter eller når de skulle have anden hjælp.
Men vi betalte alligevel med glæde for den ekstra tryghed, det gav at have en, der var liiiidt mere udviklet og ansvarlig end vores egne børn.
Anmeld
Citér