Løn for at hente børn i skole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.772 visninger
43 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2024

Anonym trådstarter

Hvad har i givet i timen eller som fast løn til et ung menneske (13-15år) der skal følge jeres barn fra skole og hjem. Tidsforbruget er ca 40-50 minutter pr gang afhængig af busserne (fra start på skolen til de selv er tilbage på skolen igen, 20-30 minutter er de "på job" dvs sammen med mit barn)

Jeg har ikke besluttet mig for hvor mange gange det skal være, men nok 1-3 gange i ugen, så der er rum til deres fritidsaktiviteter også.

Børnene går på samme skole og busbillet betaler vi selvfølgelig også

Mit barn er vant til at køre i bus, men er bare ikke tryg ved at gøre det alene, og jeg har ikke længere mulighed for at hente tidligt. Der er dog nogen hjemme, så der er ikke mere børnepasning i det end det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

50-100kr pr gang

Anmeld Citér

22. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hvad har i givet i timen eller som fast løn til et ung menneske (13-15år) der skal følge jeres barn fra skole og hjem. Tidsforbruget er ca 40-50 minutter pr gang afhængig af busserne (fra start på skolen til de selv er tilbage på skolen igen, 20-30 minutter er de "på job" dvs sammen med mit barn)

Jeg har ikke besluttet mig for hvor mange gange det skal være, men nok 1-3 gange i ugen, så der er rum til deres fritidsaktiviteter også.

Børnene går på samme skole og busbillet betaler vi selvfølgelig også

Mit barn er vant til at køre i bus, men er bare ikke tryg ved at gøre det alene, og jeg har ikke længere mulighed for at hente tidligt. Der er dog nogen hjemme, så der er ikke mere børnepasning i det end det.

Jeg synes også omkring 50kr./gang lyder rimeligt. Det er ikke et hårdt job og vildt krævende. De helt unge jeg har ansat hos mig, får 80kr. i timen. Men de laver væsentligt mere end den opgave du beskriver. 

Anmeld Citér

22. maj 2024

Tip!

Profilbillede for Tip!
Marcus, Alfred og Frida

Jeg ville give 75 kr pr gang så. 
Min barnepige får altid 100 kr i timen- Hun henter min søn i vuggestuen og hygger med ham indtil jeg kommer hjem fra arbejde, de 2 dage på en måned jeg ikke selv kan nå det. 
derudover sørger jeg altid for at der er en kold sodavand (til barnepige) og frisk frugt og grønt klar til dem. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

22. maj 2024

Anonym

Jeg ville tænke 50-75kr pr gang  

Anmeld Citér

22. maj 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg betaler 75 kr/t for min barnepige, som er under 18 år. Men ellers enig, 50-75 kr pr gang.

Anmeld Citér

22. maj 2024

Anonym trådstarter

Tak for input Jeg kan se at forslagene stemmer ret godt overens med hvad jeg havde tænkt.

Der er selvfølgelig en overvejelse om hvilket ansvar og hvor stor opgaven er - og betaler man løn for den unges transport tilbage også, eller er det kun tiden sammen med barnet. Køreturen varierer med 10 minutter afhængig af hvilken bus, man lige rammer -deraf min tanke om én fast pris pr gang. For at det er nemmere at afregne. Mit barn kan i øvrig sagtens, det tror bare ikke på sig selv/ er tryg alene (og far er enig så det er også lidt for at give ham ro på). Men når vi kører i bus sammen normalt gør jeg faktisk ikke noget -barnet bruger selv rejsekortet, kan læse og kender ruten og hvor man står af. Så jobebt er faktisk bare "at være til stede" og tage en betalt bustur, eventuelt snakke lidt sammen

På sigt vil jeg gerne at de kan cykle hjem sammen, og der ville jeg give mere, da det bare kræver et helt andet overblik og indsats + tager længere tid

Anmeld Citér

22. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Tak for input Jeg kan se at forslagene stemmer ret godt overens med hvad jeg havde tænkt.

Der er selvfølgelig en overvejelse om hvilket ansvar og hvor stor opgaven er - og betaler man løn for den unges transport tilbage også, eller er det kun tiden sammen med barnet. Køreturen varierer med 10 minutter afhængig af hvilken bus, man lige rammer -deraf min tanke om én fast pris pr gang. For at det er nemmere at afregne. Mit barn kan i øvrig sagtens, det tror bare ikke på sig selv/ er tryg alene (og far er enig så det er også lidt for at give ham ro på). Men når vi kører i bus sammen normalt gør jeg faktisk ikke noget -barnet bruger selv rejsekortet, kan læse og kender ruten og hvor man står af. Så jobebt er faktisk bare "at være til stede" og tage en betalt bustur, eventuelt snakke lidt sammen

På sigt vil jeg gerne at de kan cykle hjem sammen, og der ville jeg give mere, da det bare kræver et helt andet overblik og indsats + tager længere tid

ved ikke, om du fisker efter en billigere timeløn. Jeg synes 50 kr er ret lavt sat og skulle mit barn få "tilbuddet", så ville jeg selv give det 50 kr for at lade være.

Om dit barn så klarer det hele selv, så er det jo tiden OG ansvaret, du betaler for. 

En nattevagt i en bank arbejder jo heller ikke gratis blot fordi der ikke sker noget og banken passer sig selv. 

Synes det er så drønærgerligt, at man jagter billig arbejdskraft hos unge på zen måde og ser det tit.

Vi gav 100 kr/t til vores barnepige dengang. Børnene passede sig selv, lavede selv mad, mm. Barnepigen kunne lave sine lektier, men trådte til ved konflikter eller når de skulle have anden hjælp.

Men vi betalte alligevel med glæde for den ekstra tryghed, det gav at have en, der var liiiidt mere udviklet og ansvarlig end vores egne børn. 

Anmeld Citér

22. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Nu spurgte jeg lige min store dreng (13 år) hvad han skulle have for et tilsvarende job som det du beskriver for at ville gøre det. 
Han sagde billet betalt tur/retur + 100 kr, ellers gad han ikke/spild af tid for ham.. og det er jo egentlig sandt så har du da et input fra en teenager

Anmeld Citér

22. maj 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy
Anonym skriver:

Selvfølgelig skal barnet have penge for hele tiden inden barnet er tilbage på skolen, med mindre barnet bor i nærheden og dermed selv kan tage hjem bagefter.

Tiden bruges jo selvom dit barn er blevet “afleveret” derhjemme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.