Sen ægløsning - senere menstruation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.380 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. maj 2024

Anonym trådstarter

Jeg har en normal cyklus på omkring 28 dage med ægløsning omkring dag 17/18. I denne cyklus er jeg dog først testet positiv på ÆL test i dag på cyklusdag 21… 

(Det skal nævnes at jeg i denne cyklus er startet op på Bidro Ren ( Gele Royal).)

Nu er jeg selvfølgelig nervøs for om jeg får menstruation til sædvanlig tid (omkring dag 28), da min lutealfase i så fald vil være meget meget kort. Jeg håber at den sene ægløsning også betyder forskudt menstruation. 

Har I nogle erfaringer med Bidro? Eller forsinket menstruation som følge af senere ægløsning?

Dbh 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Jeg har en normal cyklus på omkring 28 dage med ægløsning omkring dag 17/18. I denne cyklus er jeg dog først testet positiv på ÆL test i dag på cyklusdag 21… 

(Det skal nævnes at jeg i denne cyklus er startet op på Bidro Ren ( Gele Royal).)

Nu er jeg selvfølgelig nervøs for om jeg får menstruation til sædvanlig tid (omkring dag 28), da min lutealfase i så fald vil være meget meget kort. Jeg håber at den sene ægløsning også betyder forskudt menstruation. 

Har I nogle erfaringer med Bidro? Eller forsinket menstruation som følge af senere ægløsning?

Dbh 

Mine cyklusser er over 30-35+, fordi min ægløsning ligger sent. Lutealfasen er ca. 14 dage ved mig  

Anmeld Citér

8. maj 2024

Anonym

Det er din ægløsning som styrer din mens og ikke omvendt, du er 2+0 ved ægløsning uanset hvornår den falder.

Derfor tror mange ofte de er længere henne fordi ægløsning falder senere end den plejer

Anmeld Citér

8. maj 2024

Orkide321

Hvor længe har du taget gele royal? 
jeg havde god erfaring, det gjorde min cyklus alm 28 i stedet for 30-33 dage. 
blev gravid anden måned jeg tog dem. Er halvvejs nu ������

Anmeld Citér

8. maj 2024

Anonym trådstarter

Jeg har taget dem i 22 dage, altså kun i denne cyklus. Ser ud til at de måske forlænger min? Hmm jeg må vente og se. Håber at min menstruation også kommer senere så der er chance for at ægget kan nå sætte sig fast hvis det når dertil

Anmeld Citér

8. maj 2024

Anonym trådstarter

Orkide321 skriver:

Hvor længe har du taget gele royal? 
jeg havde god erfaring, det gjorde min cyklus alm 28 i stedet for 30-33 dage. 
blev gravid anden måned jeg tog dem. Er halvvejs nu ������

Jeg har taget dem i 22 dage, altså kun i denne cyklus. Ser ud til at de måske forlænger min? Hmm jeg må vente og se. Håber at min menstruation også kommer senere så der er chance for at ægget kan nå sætte sig fast hvis det når dertil

Anmeld Citér

8. maj 2024

Orkide321

Anonym skriver:

Men det er jo slet ikke så længe du skal tage dem. 
Du skal tage 3 stk i 10 dage. 2 stk i 4 tage og 1 stk i 2-3 dage. �� det havde jeg super effekt af.

Anmeld Citér

8. maj 2024

Anonym trådstarter

Orkide321 skriver:

Men det er jo slet ikke så længe du skal tage dem. 
Du skal tage 3 stk i 10 dage. 2 stk i 4 tage og 1 stk i 2-3 dage. �� det havde jeg super effekt af.

Ja, den kur har jeg også hørt om. Men læste forskelligt, så nu prøvede jeg 2 om dagen frem til ægløsning og derefter 1 om dagen. Det kan være at jeg skal gøre som dig næste cyklus

Anmeld Citér

8. maj 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Jeg tog dem kun 1 måned. 

3 i 10 dage, så 2 i 10 dage og derefter 1 hver dag frem til menstruation. Den kom ikke og testede positiv 3+4. 

Jeg er nu 16+1.

Anmeld Citér

8. maj 2024

Anonym trådstarter

MortilF skriver:

Jeg tog dem kun 1 måned. 

3 i 10 dage, så 2 i 10 dage og derefter 1 hver dag frem til menstruation. Den kom ikke og testede positiv 3+4. 

Jeg er nu 16+1.

Det lyder som en god måde at gøre det på 

Stort tillykke til dig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.