Eksperthjælp: menstruation under amning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.504 visninger
1 svar
0 synes godt om
3. november 2009

Lisbeth Jess

"menstruation under amning."

Hej Lisbeht.

jeg fik for knap 5 måneder siden en lille dreng. min menstruation kom rimelig hurtig efter og den kom reglmæssigt de næste par dage, men nu har jeg ikke set skyggen af dem i 1½ månede hvor jeg bare har ventet og ventet. er lidt nervøs for jeg kan være gravid, men detter er jo helt umuligt da vi ikke har haft sex før for et par dage siden for første gang siden vi fik vores søn. og vi har beskyttet os med kondom hver gang.

Har den sidste uge haft sådan en udflåd atigt noget som minder lidt om æl, men plejer bare ikke at have det så længe eller så meget når jeg har æl.

er det normalt at den lige pludselig ikke er reglmæssig jeg ammer fuld ud % to gang grød. men min søn spiser ikke ret længe hos mig. ved ikke om det har en betydning.

Hilsen den ny mor

Lisbeths svar

Kære Ny mor!

Ja det lyder som om der slet ikke er regelmæssighed i din menstruation her 5 mdr. efter du fødte din søn.

Deter helt normalt at der er fuldstændig ophør af regelmæssighed efter en fødsel. Nogen går 6-9 mdr. førend de får menstruation, ofte lader den vente  på sig så længe der ammes.

N¨år du har haft en enkelt og der så går lang tid. bliver du selvfølgelig bekymret for, om du er gravid. Det lyder ikke sandsynligt, som du beskriver.

jeg tror det er hormonerne, der stadig er i ubalance efter gravididitet og fødsel.

Selvom der ikke er menstruation er der jo chance for gravididtet, som du også godt ved læser jeg.

Jeg formoder du er blevet undersøgt hos egen læge da din søn var 8 uger og alt er fundet normalt?

Hvis du er bekymret, så få en tid og bliv checket, hellere end gå og være bange. Du skal jo nyde tiden med dit dejlige barn.

Fortsat held og lykke med din søn og dig selv

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2009

Betina88

Det lyder meget rimelig ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.