Tror han slår vores søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

788 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. november 2009

danni

Hej alle sammen.

Håber i kan være behjælplige med dette spørgsmål....

Er mor til en dreng på 20 mdr, bor ikke sammen med hans far, men har en ny mand.

Hver anden weekend er min søn hos sin far på overnatning, det har han så også lige været i denne weekend. De sidste 4 nætter efter han er kommet tilbage fra sin far er han vågnet i søvne midt om natten og har sagt av av av og nej! Det er noget fustrerende at jeg ikke ved hvad der sker, om børn skla reagere sådan.

Kan man tro han slår ham eller gør ham andet ondt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2009

Mikkelmusen

Altså om han slår ham eller andet kan jeg ikke sige, men jeg ved at vores store datter på 2 år gør det samme af og til. Jeg tror bare de drømmer, for vi tæver ikke vores børn

Men jeg kan da godt forstå din bekymring. Jeg tror dog ikke du skal lægge mere i det.

Christina

Anmeld

3. november 2009

danni

Mikkelmusen skriver:

Altså om han slår ham eller andet kan jeg ikke sige, men jeg ved at vores store datter på 2 år gør det samme af og til. Jeg tror bare de drømmer, for vi tæver ikke vores børn

Men jeg kan da godt forstå din bekymring. Jeg tror dog ikke du skal lægge mere i det.

Christina

Tark Christina....

Ja det ved jeg godt men nu er det på 4 nat det sker, og han er så arrig at jeg ikke kan  holde ham, og jeg mener han er kun 20 mdr, og for 4 mdr siden først begyndt og se sin søn...

Anmeld

3. november 2009

memuffin

for at være ærlig syndes jeg du skulle få det undersøgt... better safe then sorry

Anmeld

3. november 2009

Mikkelmusen

danni skriver:

Tark Christina....

Ja det ved jeg godt men nu er det på 4 nat det sker, og han er så arrig at jeg ikke kan  holde ham, og jeg mener han er kun 20 mdr, og for 4 mdr siden først begyndt og se sin søn...

Jamen hvis du mener der er noget om det skal du da få det undersøgt, men vores datter har af og til perioder hvor det er hver nat. Heldigvis er det sjældent, men det sker altså.

Håber du finder ud af for lillemandens skyld. 

Anmeld

3. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej alle sammen.

Håber i kan være behjælplige med dette spørgsmål....

Er mor til en dreng på 20 mdr, bor ikke sammen med hans far, men har en ny mand.

Hver anden weekend er min søn hos sin far på overnatning, det har han så også lige været i denne weekend. De sidste 4 nætter efter han er kommet tilbage fra sin far er han vågnet i søvne midt om natten og har sagt av av av og nej! Det er noget fustrerende at jeg ikke ved hvad der sker, om børn skla reagere sådan.

Kan man tro han slår ham eller gør ham andet ondt?

Det lyder ikke rart. Det er aldrig rart at være bekymret for sit barns trvisel. Selvfølgelig skal du reagere, når du oplever, at din søn ændrer adfærd.

Virker han glad, før og efter han har været hos sin far? Er det sket før, når han har været hos sin far, at han vågner på denne måde?

Kan det være vokseværk? Det kan være smertefuldt for et barn. Min ældste søn har haft det et par gange, hvor han vågner om natten, græder i halvsøvne, er næsten ikke til at komme i kontakt med, siger "av" og tager sig til benene eller ligger og sparker.

Læs evt. mere her. Der står godt nok, at det oftest starter i 3-års alderen, men jeg kender en del børn, der har oplevet det i en tidligere alder .

Håber, at det skyldes noget harmløst

Bedste hilsener

Karoline

Anmeld

3. november 2009

Kaufie

Jeg mener også det er omkring den alder (1½ år) de begynder at drømme? Det kan jo også være hans reaktion på omvæltningen. Ordforrådet er jo ikke så stort endnu, så derfor bliver det tit "Nej og Av" når de drømmer.

Min dreng er nu lidt over 2 år, men havde i den alder en del nætter, hvor vi endte med at tage ham op og gå ind foran fjernsynet for at få ham til at falde til ro. Han skreg og slog og sparkede som en gal - og var virkelig ked. Meget ubehageligt, for vi vidste jo ikke hvad der udløste den adfærd. Men det er heldigvis sjældent nu - tror det kommer i takt med at de kan sætte ord på deres følelser.

Er han ked når du afleverer ham hos hans far? For så synes jeg helt sikkert du skal reagere.

Anmeld

3. november 2009

Vingummien

Altså Emil kan ikke snakke og han er begyndt nogen gange og vågne om natten og skrige og det er jo en drøm og vi banker ham heller ikke.

Men du kan jo nævne de nætter for faren næste gang i ses og så se hans reaktion.

Anmeld

4. november 2009

danni

Hej alle sammen...

Tusind tak for alle jeres gode råd....

Kan det virkelig være vokseværk??? Sys det virker tidligt... Æger mig sådan over han ikke gjorde det i nat så man havde kunne ligge en video ind så folk måske bedre kunne forstå en..

Men ja til jer der har sprugt om han har gjort det før med og vågne, det har han men det har han bare været ulykkelig og ked. Men de sidste 4 dage har han virkelig være arrig, kunne dårligt holde ham..

Men tusind tak igen igen..

Har fået en tid hos lægen så håber jeg de kan hjælpe lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.