Juletraditioner som delefamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min ældste er delebarn.

Når hun er hos sin far tager de til Jylland og fejrer jul med hans familie. De tager typisk afsted et par dage inden jul, og kommer hjem den 26.

Så får hun gaver fra min familie til nytår.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2023

Panther

Profilbillede for Panther

Vi holder jul sammen

Anmeld Citér

8. december 2023

Tullebadulle

Anonym skriver:

Æhm jeg tror du misforstår noget? Jeg har ikke brokket mig over fars måde at gøre det på? Jeg fortæller blot hvordan vi er forskellige i vores tilgang og ønsker for juletraditioner. Det er overhovedet ikke problematisk.

Det var ment som et nysgerrigt opslag for os med “anderledes jul” fordi vi er skilte. Ikke en dyt andet. Andre familier gør det sikkert helt anderledes - nogen holder måske endda jul sammen med eksen.

Fik vist læst det med forkerte briller
God jul.

Anmeld Citér

8. december 2023

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg har mine børn til jul det ene år og nytår det andet år.

Min søns far giver ham blot gaver dagen inden han tager til mig, men vi inviterede til en juleaften en samværsweekend i løbet af december, hvilket passede fint fordi datters far og hans side af familien arbejder i diverse service-jobs så alle fik en "rigtig" juleaften selvom de skulle på arbejde den 24.

Efter vi gik fra hinanden har de fortsat traditionen, mens jeg først giver dem gaverne når de kommer den 28.

Anmeld Citér

8. december 2023

Anonym trådstarter

Morfire skriver:

Jeg er ikke skilt, MEN skilsmissebarn.

Mine søskende og jeg var altid ved den anden forældre d.23 og spiste risengrød. Før de blev skilt fik vi også risengrød d.23 (så der var grød til risalamande) og så fik vi gaver fra den forældre/familie vi ikke er sammen med d.24. 
Vi har faktisk ført traditionen lidt videre i min familie nu med min mand, således at de bedsteforældre som ikke er med juleaften inviteres til risengrød d.23 med gaveveksling. Mest fordi mine børn tit har lavet hjemmelavede gaver til bedsteforældre osv. og de har brugt meget lang tid på det og gjort sig umage. De skal have lov at have glæden ved at give dem og se bedsteforældrenes (nogle gange falske ��) glæde over det.

Jaaa for mig er det nemlig også vigtigt at være med til  “kulminationen” af den energi der er lagt i gaverne - glæden ved at overbringe og forhåbentlig gøre modtageren glad. Og især ungerne glæder sig jo SÅ meget til at give deres hjemmelavede kreationer jeg er glad for vores lille tradition den 23. Men jeg forstår også godt tanken om kun at have 1 dag hvor det hele foregår. 

for mig ville det som sagt også blive for meget hvis vi kørte jule menu og hele pivtøjet den 23 - godt nok er jeg vild med and og sovs, meeeeen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.