Hvornår Slutter man med mælk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.233 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. november 2009

hc=k

hvornår skal de ikke længere have flaske??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2009

JonTri

Hej...

Hvis h*n får modermælkserstatning eller ko mælk i flaske så anbefales det at man stopper når barnet er 1 år. Da er det ikke længere korrekt sammensat og der er for meget mælkesukker i f.eks sødmælk. Får h*n vælling ved jeg det ikke men mon ikke det er det samme. Under alle omstændigheder så er det vel ens mavefornemmelse og barnets behov der sætter en dato... min stoppede selv da han var 11 mdr.

Anmeld

3. november 2009

hc=k

Ja okay. Han får modermælkserstatning i flaske + at han får rigtig mad som måltider. Jeg tænkte bare lidt om jeg måske giver ham for meget.

Anmeld

3. november 2009

JonTri

hc=k skriver:

Ja okay. Han får modermælkserstatning i flaske + at han får rigtig mad som måltider. Jeg tænkte bare lidt om jeg måske giver ham for meget.

Tja det er jo ikke godt at vide. Det er vel bedst at han får dækket sit energibehov ved alm kost... nu ved jeg ikke hvor gammel han er... Man kan jo trappe ned på mængden og se om det virker, hvis I ønsker at stoppe...

Flasken kan jo være ren hygge og "vane"... det var det ved min dreng... men det var også tryghed for mig - så vidste jeg at han var mæt til sengetid .

Anmeld

3. november 2009

Miamaja

hc=k skriver:

man stopper med modermaelkserstatning naar barnet fylder 1 aar, siger vores boernelaege

Anmeld

3. november 2009

Ni-ko-li-ne

hvis du vil slippe for at give jern tilskud skal barnet, til det er 1 år, drikke 400ml MME om dagen.... men det er ligegyldigt om det er flaske eller kop

Anmeld

3. november 2009

Christinahr

Tak for tråden, har selv puslet med samme spørgsmål

Anmeld

3. november 2009

Misjelle

de skal have 400 ml mme om dagen til de er ca. et år. Det behøver ikke at drikkes, kan også blande det i grød mos eller lignende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.