P-pille stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.656 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. november 2009

Camillaki

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål, jeg stoppede med p-pillerne i midten af august måned 09. Jegr at har taget p-piller i 5 år uden at holde en eneste pause. Lægerne og hospitalet sagde at det var ok så længe jeg ikke pletblødte. Og det har jeg ikke haft gjort. Jeg er også blevet scannet for at se om jeg havde noget gammelt blod liggende det var der ikke. Så det var fint nok. Jeg holdt ingen pauser fordi mine smerter og blødninger var så voldsomme og jeg lå syg i flere dage og besvimede flere gange. Nu er jeg så stoppet med pillerne, og tænker om det at jeg tog dem så længe uden at holde pauser, kan gøre noget ved min chance for at blive gravid ? Eller måske hvor længe der går ? Min gynækolog siger at min chance er lige så stor som alle andres, men synes han virker lige positiv nok uanset hvad man siger til ham...

Nogle der kender til det ? Eller ved noget ?

Camillaki

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

maria_wlt

Jeg var på p-piller i 11 år i træk, og det tog kun 5 måneder for mig at blive gravid...

Kender flere der er blevet gravide med det samme, men der er selvfølgelig også mange hvor det tager noget tid.. Hvad jeg har ku læse mig frem til så skal man ikke blive bange hvis der går 10-12 måneder inden der sker noget..

Anmeld

3. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg blev gravid efter 4 måneder, og der havde jeg været på p-piller konstant i 5 år ligesom dig. /Tror jeg havde holdt 3-4 pauser som skyldtes at jeg ganske enkelt glemte at tage dem.

Så tror din læge har ret i, at det ikke har den store betydning.

Dog siger man jo at der kan gå op til 2 år før hormonerne er fuldstændigt ude af kroppen. MEN når det så er sagt kan man jo blive gravid blot af at glemme en tablet. Så jeg tror mest det kommer an på ens egen fertilitet og selvfølgelig mandens sædkvalitet og en god potion held!

Anmeld

3. november 2009

Tulle28

Camillaki skriver:

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål, jeg stoppede med p-pillerne i midten af august måned 09. Jegr at har taget p-piller i 5 år uden at holde en eneste pause. Lægerne og hospitalet sagde at det var ok så længe jeg ikke pletblødte. Og det har jeg ikke haft gjort. Jeg er også blevet scannet for at se om jeg havde noget gammelt blod liggende det var der ikke. Så det var fint nok. Jeg holdt ingen pauser fordi mine smerter og blødninger var så voldsomme og jeg lå syg i flere dage og besvimede flere gange. Nu er jeg så stoppet med pillerne, og tænker om det at jeg tog dem så længe uden at holde pauser, kan gøre noget ved min chance for at blive gravid ? Eller måske hvor længe der går ? Min gynækolog siger at min chance er lige så stor som alle andres, men synes han virker lige positiv nok uanset hvad man siger til ham...

Nogle der kender til det ? Eller ved noget ?

Camillaki

Jeg har spist p-piller stort set uden pause i 15 år og der har ikke været nogen problemer - hverken til at få cyklus til at blive normal (var det efter en måned) eller med at blive gravid.

Anmeld

3. november 2009

Ann-

jeg var på p piller i 6 år ca..

her tog det 9 mdr..

Anmeld

3. november 2009

Camillaki

Okay.. Det lyder ikke som om at det blir et problem for os hvis vi er sunde og raske begge to Så det håber vi ...

Tak for hjælpen

Anmeld

3. november 2009

frk andreasen

jeg havde taget p piller i 6 år blev gravid efter 3 mdr. 2 gang tog det også 3 mdr fra sidste pille

tanja 20+2

Anmeld

3. november 2009

jillkolsbjerg

jeg havde taget p-piller  i 16 år, fra jeg var 15 til jeg var 31 år ( er idag 32 ) jeg stoppede med dem aug 08 og blev gravid  juni 09.

knus jill 18+0

Anmeld

3. november 2009

Camillaki

Okay. så håber jeg bare den snart er der for os

Jeg har lidt svært ved at regne min cyklus ud. fordi jeg ikke har været stoppet så længe med pillerne. Så jeg er lidt i tvivl om hvornår jeg evt skal tage en ny test ?? Tog en igår morges ?? i min sidste cyklus gik der 25 dage.. Og hvis jeg regner med 25 dage denne gang, skulle jeg have min mens idag .. Men den er ikke kommet... Men det er jo svært når jeg nok ikke kan regne med de 25 dage...

Anmeld

3. november 2009

jillkolsbjerg

smiler;-) Vi tænkte selt ikke over det;-) Vi var på ferie og hygget os rigtig meget.....både drinks og fadbamser røg indbords;-) havde lidt eller MEGET ømme bryster men slog det hen med at jeg skulle have min mens ( men blødte kun meget meget lidt det sidste år så troede da bare det var det ) men tog en test da vi kom hjem...og vupti..de var to streger....to mere og to mere;-) fra ti streger til at se bebsen ( terminsscanning) det var temmelig flippet;-) er nok nemt for mig at sige...men vi "prøvede" ikke som sådan.....men blev positivt overrasket;-)

knus jill 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.