Nu prøver vi at droppe Livas middagslur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

488 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. november 2009

TbCp

Herhjemme i weekends sover hun ikke altid til middag og det går faktisk uden problemer. Oveni er natten fantastisk
igår sov hun f.eks. ikke til middag og hun har kun været vågen en gang i nat.

Så da vi hentede Liva i dp idag spurgte Carsten, vores dp, hvad hun sagde til  at Liva ikke skulle sove til middag længere. Det var helt fint med hende. Hun ville bare sætte Liva med en bog, tusser og papir eller noget tegnefilm så hun selv kunne få sig lidt pause.

Jeg var ellers lidt imod det, Liva er jo kun 2 år og der er altså et helt år til hun skal i bh. Jeg ville selv synes det var træls hvis jeg havde nogle unger i dp der ikke skulle sove..... men måske er det fordi de unger jeg har nu er så små og ikke rigtig kan underholdes med en bog ret længe af gangen f.x.

Nå men dp siger ok, men vi har så aftalt at hvis Liva en dag står rigtig tidligt op kan det godt være hun skal sove og dp sagde også at hun ikke kunne garantere om Liva faldt i søvn hvis hun sad og så tegnefilm f.x.
Men nu ser vi hvordan det går. Er lidt spændt på at høre hvad dp har at sige imorgen når vi henter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

Vingummien

Der hvor Emil er i vuggestue er der faktisk et par stykker der kun er 2 som ikke sover lur, er så noget andet i en vuggestue da der altid er en pædagog der ikke har pause. Men om det er vuggestue eller dp skal man vel følge deres udvikling. Og syntes da det er sejt hun kan undvære den allerede

Anmeld

2. november 2009

TbCp

Jeg synes også helt klart man skal følge deres udvikling. Ved jo bare selv hvor vigtig middagspausen er for en dagplejer, fordi det er den eneste pause på en hel lang dag. Så det var egentlig for dagplejerens skyld

Jamen det er sært for hvis hun bliver puttet kan hun sagtens sove 2-3 timer, men sover jo så dumt om natten.
Så jeg er lidt delt med det...... for på den ene side virker det jo som om hun trænger til den lur når hun nu kan sove så længe når hun bliver lagt, på den anden side er det måske bare en overgang til hun lige har vendt rytmen og tager alle timerne om natten i stedet.

suanne85 skriver:

Der hvor Emil er i vuggestue er der faktisk et par stykker der kun er 2 som ikke sover lur, er så noget andet i en vuggestue da der altid er en pædagog der ikke har pause. Men om det er vuggestue eller dp skal man vel følge deres udvikling. Og syntes da det er sejt hun kan undvære den allerede

Anmeld

2. november 2009

Vingummien

TbCp skriver:

Jeg synes også helt klart man skal følge deres udvikling. Ved jo bare selv hvor vigtig middagspausen er for en dagplejer, fordi det er den eneste pause på en hel lang dag. Så det var egentlig for dagplejerens skyld

Jamen det er sært for hvis hun bliver puttet kan hun sagtens sove 2-3 timer, men sover jo så dumt om natten.
Så jeg er lidt delt med det...... for på den ene side virker det jo som om hun trænger til den lur når hun nu kan sove så længe når hun bliver lagt, på den anden side er det måske bare en overgang til hun lige har vendt rytmen og tager alle timerne om natten i stedet.

Tror bare det er en overgang hun lige skal igennem, og er jo vigtigere at hun får en god natte søvn.

Emil sov jo 2 lure da han startede i vuggestue og fra den ene dag til den anden blev det til en middags lur på ca 1½ time, nogen gange mere. En sødan sov han 2 lure og om mandagen var det bare slut og det kunne vi faktisk også mærke om natten, ikke at han har været den der vågnede tit osv, men han har tit været urolig i søvne og da han stoppede med det har han sovet som en sten, nogen gange lidt for tungt, når man er vantil at høre en lyd engang imellem i alarmen om natten sååååå skal man lige vænne sig til at der slet ikke kommer en lyd før næste morgen hvor de vågner.

Anmeld

2. november 2009

TbCp

suanne85 skriver:

Tror bare det er en overgang hun lige skal igennem, og er jo vigtigere at hun får en god natte søvn.

Emil sov jo 2 lure da han startede i vuggestue og fra den ene dag til den anden blev det til en middags lur på ca 1½ time, nogen gange mere. En sødan sov han 2 lure og om mandagen var det bare slut og det kunne vi faktisk også mærke om natten, ikke at han har været den der vågnede tit osv, men han har tit været urolig i søvne og da han stoppede med det har han sovet som en sten, nogen gange lidt for tungt, når man er vantil at høre en lyd engang imellem i alarmen om natten sååååå skal man lige vænne sig til at der slet ikke kommer en lyd før næste morgen hvor de vågner.

Jeg håber meget

Anmeld

2. november 2009

Vingummien

TbCp skriver:

Jeg håber meget

håber med. Men kan jo godt komme dage hun lige har brug for en lur. Emil har nogen gange en dag hvor han lige skal have 2 lure, men er meget sjældent. Men er jo ligesom os voksne, vi har jo også nogen gange brug for en lur

Anmeld

3. november 2009

TbCp

suanne85 skriver:

håber med. Men kan jo godt komme dage hun lige har brug for en lur. Emil har nogen gange en dag hvor han lige skal have 2 lure, men er meget sjældent. Men er jo ligesom os voksne, vi har jo også nogen gange brug for en lur

ja sådan kan vi jo alle sammen have det ind imellem

Men det er også fint nok hvis hun en dag er lidt ekstra træt. Jeg tænker også f.eks. i forbindelse med juleaften at det måske er rart nok at hun får en middagslur der og i lign. situationer.

Men det bliver lidt spændende at se idag hvordan det går.
Hun har sovet til 6.30, det er ret pænt i forhold til hvad vi er vant til her

Og så har hun fået et par yndlings dvd'er med i dagpleje så hun kan se tegnefilm mens Kirsten dagplejer holder sin pause.

Anmeld

3. november 2009

Vingummien

TbCp skriver:

ja sådan kan vi jo alle sammen have det ind imellem

Men det er også fint nok hvis hun en dag er lidt ekstra træt. Jeg tænker også f.eks. i forbindelse med juleaften at det måske er rart nok at hun får en middagslur der og i lign. situationer.

Men det bliver lidt spændende at se idag hvordan det går.
Hun har sovet til 6.30, det er ret pænt i forhold til hvad vi er vant til her

Og så har hun fået et par yndlings dvd'er med i dagpleje så hun kan se tegnefilm mens Kirsten dagplejer holder sin pause.

He he sove middagslur jule aften.... den er god med dig

Håber det går fint og dp kan få holdt sin pause

Anmeld

3. november 2009

TbCp

suanne85 skriver:

He he sove middagslur jule aften.... den er god med dig

Håber det går fint og dp kan få holdt sin pause

Jojo det tror jeg godt kan lade sig gøre... endnu Hun forstår jo stadig ikke rigtig hvad det er for noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.