Kronisk sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.623 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2023

Anonym trådstarter

Hej

Jeg desværre en af de uheldige som har fået konstateret endnu en kronisk sygdom - fibromyalgi. Jeg har egentlig haft i tankerne de sidste par år, at det måske var det jeg havde, med alle de smerter jeg render med i kroppen konstant, og for ca 2 mdr siden, kom dommen så, og nu skal jeg starte op i noget smertebehandling, det jeg spændt på. 

Mine smerter er de sidste par mdr taget kraftigt til, og kæmper både med det og andre kroniske sygdomme �� Samtidig er prikken over i’et da også lige, at jeg går ledig. 

Min fagforening mener jeg skal lade mig sygemelde, pga så min krop kan få ro til smertebehandling, da den slås med en hel del og at jeg på sigt skal forvente, at jeg nok ikke kan holde til et fuldtidsarbejde, men derimod måske skal i flexjob. 

Jeg søger råd og vejledning, fra andre som har prøvet at stå i samme situation. 
Så hvis nogen herinde har det, og ønsker at fortælle lidt om deres liv med fibromyalgi, vejen til flexjob, smertebehandling osv, så ville jeg blive glad �� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2023

Anonym

Min mor har fibromyalgi og har haft det i mange år. 
Du skal gøre hvad du føler for mht job.. Det vil være fint at have en form for arbejde, men ikke i nærheden af fuld tid. Du skal mærke efter hvad du kan holde til på en dag. Først og fremmest skal du være der for din familie/børn og kunne være mor/kæreste. 
Det er ikke alle dage du kan lige meget, og det kan være svært at acceptere det.. 

Anmeld Citér

7. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min mor har fibromyalgi og har haft det i mange år. 
Du skal gøre hvad du føler for mht job.. Det vil være fint at have en form for arbejde, men ikke i nærheden af fuld tid. Du skal mærke efter hvad du kan holde til på en dag. Først og fremmest skal du være der for din familie/børn og kunne være mor/kæreste. 
Det er ikke alle dage du kan lige meget, og det kan være svært at acceptere det.. 

Mine dage er netop også meget forskellige energimæssigt, og familien er det vigtigste ❤️ selvfølgelig er det super godt at være tilknyttet arbejdsmarkedet (og vil jeg også), så man også føler sig som en del af nogeg og at man bidrager. Men åh lige nu synes jeg det en svær balancegang at være i. 
Smerterne er jo ikke nye, men det er diagnosen, og selvom jeg havde det på fornemmelsen på forhånd, så ramte den alligevel hårdere end jeg regnede med. 
De sidste par år har bare ikke været mine �� 

Har svært ved at skulle overskue et normalt job timemæssigt, når jeg finder et, men synes det ligeså uoverskueligt, hvis man skal trækkes igennem flere års kamp for et flexjob   Hver dag er en kamp med masser af smerter, kronisk træthed, hukommelsesbesvær, stress symptomer (var langt nede med det for 1 år siden), dårlig søvn osv

Anmeld Citér

7. november 2023

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Anonym skriver:

Hej

Jeg desværre en af de uheldige som har fået konstateret endnu en kronisk sygdom - fibromyalgi. Jeg har egentlig haft i tankerne de sidste par år, at det måske var det jeg havde, med alle de smerter jeg render med i kroppen konstant, og for ca 2 mdr siden, kom dommen så, og nu skal jeg starte op i noget smertebehandling, det jeg spændt på. 

Mine smerter er de sidste par mdr taget kraftigt til, og kæmper både med det og andre kroniske sygdomme �� Samtidig er prikken over i’et da også lige, at jeg går ledig. 

Min fagforening mener jeg skal lade mig sygemelde, pga så min krop kan få ro til smertebehandling, da den slås med en hel del og at jeg på sigt skal forvente, at jeg nok ikke kan holde til et fuldtidsarbejde, men derimod måske skal i flexjob. 

Jeg søger råd og vejledning, fra andre som har prøvet at stå i samme situation. 
Så hvis nogen herinde har det, og ønsker at fortælle lidt om deres liv med fibromyalgi, vejen til flexjob, smertebehandling osv, så ville jeg blive glad �� 

Det lyder som en god ide at sygemelde dig. Så kan der på sigt blive lagt en plan for hvordan du kan blive afklaret til f.eks. fleksjob, det tager jo også sin tid. Du kan evt. drøfte med lægen muligheden for at blive henvist til en tværfaglig smerteklinik, hvis du er i målgruppe for det. Men når du allerede kan mærke, at du ikke vil kunne arbejde fuldtid, så skal du heller ikke søge jobs der er fuldtidsstillinger, men i stedet blive afklaret ift. hvor meget du så kan arbejde, så du også passer på dig selv.

Anmeld Citér

7. november 2023

Anonym trådstarter

Cherraly skriver:

Det lyder som en god ide at sygemelde dig. Så kan der på sigt blive lagt en plan for hvordan du kan blive afklaret til f.eks. fleksjob, det tager jo også sin tid. Du kan evt. drøfte med lægen muligheden for at blive henvist til en tværfaglig smerteklinik, hvis du er i målgruppe for det. Men når du allerede kan mærke, at du ikke vil kunne arbejde fuldtid, så skal du heller ikke søge jobs der er fuldtidsstillinger, men i stedet blive afklaret ift. hvor meget du så kan arbejde, så du også passer på dig selv.

Tak for dit svar. 
Lægen vil desværre ikke henvise til smerteklinik, så længe jeg endnu ikke er afsluttet ved reumatologen. 
Han vil nemlig også have mig henvist, da der er 6 mdr ventetid, men det vil lægen pt ikke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.