Er I fysiske med jeres veninder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.192 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2023

Anonym trådstarter

I film ser man ofte gode veninder have tæt fysisk kontakt, altså ikke seksuelt, men kærligt. 
Jeg kan give mine veninder et knus, men jeg kan ikke nusse dem, ligge ind til dem osv. Det ville jeg slet ikke bryde mig om. Faktisk er jeg meget mere tryg ved fysisk nærhed med mænd end kvinder. 
Det er sket, at en veninde har nusset mig i nakken, aet mig på ryggen osv., men jeg kan ikke lide det og har stivnet i hele kroppen. Jeg har ikke talt med dem om det, men jeg tror, de mærker, at det ikke er noget, jeg kan lide, og så gør de det ikke igen.
Det generer mig ikke, at jeg har det sådan, men jeg er nysgerrig efter, om det er meget unormalt? 
Jeg kan heller ikke ret godt lide at være nøgen eller næsten nøgen med andre kvinder i omklædningsrum, sauna og lignende. Det skal bare overstås. Jeg har ikke komplekser over min krop, men er nok mere forlegen over at se andre kvinders nøgne kroppe. Egentlig ville jeg være mere afslappet i en sauna med mænd. 

Jeg har ikke været udsat for noget decideret grænseoverskridende eller traumatiserende fra en kvinde. Mit forhold til min mor er komplekst. Måske ligger der noget der. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2023

Anonym

Det vigtigste er vel at du har det godt med den kontakt du har?

Jeg har haft det som dig, men har langsomt lært at nyde den tættere fysiske kontakt, og i dag giver jeg det også glædeligt ud. Når jeg ser tilbage på mit liv handlede det i stor grad om at holde folk på ordentlig afstand, både fysisk og psykisk. Men jeg er også blevet mobbet og deref enormt bange for at opleve svigt

Anmeld Citér

1. november 2023

Morfire

Profilbillede for Morfire

Nej ikke det der ligner og har ingen traumer i af den slags eller dårlige forhold til mor eller andre kvindelige rollemodeller.

Jeg knuser hej og farvel, og giver da også kram og fysisk omsorg hvis der er brug for det (ved sorg, kærestesorg osv). Men nusser dem ikke eller den slags, og finder det heller ikke underligt at vi ikke gør det som voksne kvinder.

Var dog mere fysisk med mine veninder som teenager og helt ung, men mit behov for fysisk nærvær bliver rigeligt dækket af mænd og børn i dag

Anmeld Citér

1. november 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg er mere fysisk med mine veninder end det du lige lyder til at bryde dig om, men mindre end vi har været som unge - mine tætte veninder går tilbage til teenageårene og dengang boede vi sammen på kryds og tværs, sov en bunke, nussede og var “slyngveninder” i udbredt grad (aldrig seksuelt). Det er dampet af med årene, men vi kan sagtens kramme, massere, holde i arm når vi går tur, gå i bad, på toilettet, klæde om, ae, osv… 

Anmeld Citér

1. november 2023

Kir

Jeg har heller aldrig haft behov for at nusse og ligge tæt med mine veninder. Jeg krammer dem og har også enkelte gange givet et kys på kinden. Har aldrig rigtig tænkt over det, men gør det heller ikke med mine søskende. Kan godt finde på at nusse min mor, men ellers er det kun kærester og mine børn. Jeg har til gengæld aldrig været blufærdig eller haft problemer med at være nøgne sammen med mine veninder, føler lidt det er noget andet. 

Anmeld Citér

1. november 2023

AnoMor

Anonym skriver:

I film ser man ofte gode veninder have tæt fysisk kontakt, altså ikke seksuelt, men kærligt. 
Jeg kan give mine veninder et knus, men jeg kan ikke nusse dem, ligge ind til dem osv. Det ville jeg slet ikke bryde mig om. Faktisk er jeg meget mere tryg ved fysisk nærhed med mænd end kvinder. 
Det er sket, at en veninde har nusset mig i nakken, aet mig på ryggen osv., men jeg kan ikke lide det og har stivnet i hele kroppen. Jeg har ikke talt med dem om det, men jeg tror, de mærker, at det ikke er noget, jeg kan lide, og så gør de det ikke igen.
Det generer mig ikke, at jeg har det sådan, men jeg er nysgerrig efter, om det er meget unormalt? 
Jeg kan heller ikke ret godt lide at være nøgen eller næsten nøgen med andre kvinder i omklædningsrum, sauna og lignende. Det skal bare overstås. Jeg har ikke komplekser over min krop, men er nok mere forlegen over at se andre kvinders nøgne kroppe. Egentlig ville jeg være mere afslappet i en sauna med mænd. 

Jeg har ikke været udsat for noget decideret grænseoverskridende eller traumatiserende fra en kvinde. Mit forhold til min mor er komplekst. Måske ligger der noget der. 

langt hen sf vejen har jeg det ligesom dig. Ville aldrig ligge og putte med en veninde men kan godt putte med nogle af mine venner, ikke alle. 

Har en veninde der altid skal nusse mig i håret, på ryggen eller på låret. Og jeg bryder mig vitterligt ikke om det. Men jeg siger det også til hende hver evig eneste gang. Hun er bare meget fysisk og tænker ikke over det. 

nøgenhed foran veninder er jeg ligeglad med 

Anmeld Citér

1. november 2023

Sprit25

Det kommer an på vennen. 

Jeg er en meget fysisk person generelt og når jeg er sammen med min bedste kammerat, tror mange vi er et par. Men vi er bare begge enormt fysiske. 

Mine veninder er jeg også meget fysik med

Anmeld Citér

2. november 2023

Anonym

Det har aldrig skænket mig en tanke at skulle være mere fysisk end kram. både hej og farvel kram og “iiiih hvor har jeg altså savnet dig” spontan kram. Men ikke nus osv. har dog intet imod hvis en veninde begiver sig ud i en spontan fodmassage - go ahead. Men jeg giver ikke igen  

jeg hader også nøgenhed i svømmehaller og andre omklædninger. Det har dog intet med veninder at gøre, men bare fordi jeg er blufærdig og heller ikke bryder mig om fremmedes nøgenhed..  

Anmeld Citér

2. november 2023

Hanspige

Ja, jeg er fysisk med mine veninder.

Vi krammer, nusset, ligger i ske, massere hinanden. 

Jeg har heller intet problem med at være nøgen foran dem, I svømmehal osv. 

Anmeld Citér

2. november 2023

Timf

Profilbillede for Timf

Tror også det nogle gange handler om hvor tætte man er osv.

Min ene gode veninde jeg har kan vi sagtens klæde os af sammen i samme rum og skifte tøj og stå splitter ragende nøgne over for hinanden, hvor jeg derimod slet ikke kan det med mine andre veninder  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.