Eftermiddagsmad til preeteen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.372 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. september 2023

DN

Profilbillede for DN

Hvad har i altid stående i skabet der hjemme, som jeres halvstore unger lige kan hive ud og spise om eftermiddagen?

min på 12 spiser nudler hver dag, og det gør noget i mig, for det er ikke et barn der ellers gider spise grønt og nærende. Så vi søger inspitation som gør både mor og barn glade. Helst sådan noget man nærmest kan spise direkte fra pakken som ikke kræver alverdens, men som heller ikke er det usundeste i verden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

min store på 12 er heller ikke særligt vild med grønt.. 
Vi har hjemmelavede pizzasnegle i køleskabet jeg kommer spinat på, peberfrugt og andet grønt. 
ellers laver jeg sandwiches som ligger pakket ind og lige til at tage så han kan snuppe en. Laver mini calzoner af og til også med massere af grønt i, ellers dumplings (også massere af grønt i) Nudler er kun en fredags ting for synes ikke der er næring nok i og det mætter ikke overhovedet. 

Alt sammen er noget jeg laver i weekenden, laver gerne så der kan fryses ned (udover sandwich)og så tager op så der er lidt forskelligt han kan snuppe. Han plejer at tage en ting efter skole, og så igen tager han noget inden træning (han træner kampsport 4 gange ugentligt). 

sandwich bager jeg bagels selv, med cheddar ost ovenpå, og spinat/revet blomkål/revet broccoli/hakkede kikærter/quinoa/revet gulerod i. Det variere lidt hvad der kommer i, men tænker lidt ekstra grønt i brødet skader jo ingen Og så er al dej/brød fuldkorns så han får godt med fibre. 
han vil somregel hellere have ovenstående, end rugbrød til frokosten. 

og så har vi altid en skål stående fremme med gulerods-, agurk- og selleri stave og noget hummus, og der har jeg sagt jeg forventer han tager lidt hver dag, og når han først er igang ryger det hurtigt ned! 

håber det måske kan give en god ide du kan bruge

Anmeld Citér

28. september 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min søn prøvede også en periode at lave nudler selv. 
Der findes mange gode online opskrifter på kopnudler med grøntsager i! Og forklarede ham at det var vigtigt med de grøntsager i opskriften ellers smager det jo ikke af noget, og det røg ned det kan oftest laves dagen før i syltetøjsglas fx og så kogende vand over når det skal spises. 

Anmeld Citér

28. september 2023

DN

Profilbillede for DN
*.* skriver:

min store på 12 er heller ikke særligt vild med grønt.. 
Vi har hjemmelavede pizzasnegle i køleskabet jeg kommer spinat på, peberfrugt og andet grønt. 
ellers laver jeg sandwiches som ligger pakket ind og lige til at tage så han kan snuppe en. Laver mini calzoner af og til også med massere af grønt i, ellers dumplings (også massere af grønt i) Nudler er kun en fredags ting for synes ikke der er næring nok i og det mætter ikke overhovedet. 

Alt sammen er noget jeg laver i weekenden, laver gerne så der kan fryses ned (udover sandwich)og så tager op så der er lidt forskelligt han kan snuppe. Han plejer at tage en ting efter skole, og så igen tager han noget inden træning (han træner kampsport 4 gange ugentligt). 

sandwich bager jeg bagels selv, med cheddar ost ovenpå, og spinat/revet blomkål/revet broccoli/hakkede kikærter/quinoa/revet gulerod i. Det variere lidt hvad der kommer i, men tænker lidt ekstra grønt i brødet skader jo ingen Og så er al dej/brød fuldkorns så han får godt med fibre. 
han vil somregel hellere have ovenstående, end rugbrød til frokosten. 

og så har vi altid en skål stående fremme med gulerods-, agurk- og selleri stave og noget hummus, og der har jeg sagt jeg forventer han tager lidt hver dag, og når han først er igang ryger det hurtigt ned! 

håber det måske kan give en god ide du kan bruge

Tusind tak for alle dine gode ideer. Jeg var på et tidspunkt god til at lave diverse snacks som du beskriver og havde i fryseren, så smed hun dem bare i ovnen, det kører bare ikke så godt for tiden. Jeg må vidst lige oppe mig lidt  

Tusind tal, det gav mig lige lidt mod på andet end noget færdigkøbt

Anmeld Citér

28. september 2023

DN

Profilbillede for DN
*.* skriver:

Min søn prøvede også en periode at lave nudler selv. 
Der findes mange gode online opskrifter på kopnudler med grøntsager i! Og forklarede ham at det var vigtigt med de grøntsager i opskriften ellers smager det jo ikke af noget, og det røg ned det kan oftest laves dagen før i syltetøjsglas fx og så kogende vand over når det skal spises. 

Det lyder da som en rigtig god idé, jeg tror også hun ville synes det var sjovt at lave selv. For det er nemlig de der kopnudler hun elsker. Det skal netop bare være super simpelt

Anmeld Citér

28. september 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Godt du kunne bruge det! 
ja nogengange kører man lidt død i det men er også bare frustrerende at se sin preteen i voksealderen leve af nudler  

Min dreng synes det var fedt selv at lave dem og gjorde det faktisk en lang periode også fordi der er så mange varianter og muligheder de kan forsøge sig med.. Det døde dog lidt ud fordi han træner så meget så han er tit først hjemme fra skole kl 14, og så skal han træne hvor han er væk hjemmefra 16.30-19 så er nogen lange dage så er det nemmere mor her lige har bakset det hele sammen! 

vi har også i snævre vendinger lavet pizza-pita (kalder vi det). 
det er fuldkorns pitabrød, og så kommer man pizzasovs, ost og det fyld man vil på og så i mikroovnen et par minutter så har man en lille mini pizza. Hvis man li giver brødet 20 sek inden så kan man skære det op og komme det indvendigt inden den får de par minutter så er den nem at ha med i hånden hvis de skal ud af døren

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.