Hvad er prime?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

862 visninger
8 svar
9 synes godt om
24. september 2023

Anonym trådstarter

Hvad er det der prime egentlig? 
jeg ved det er en drik af en art. 

min søn på 8 år spørger hele tiden om han må få det. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det egentlig er. På flaskerne står der ikke noget om koffein og sådan. Men google jeg så gør der. 

så nu vil jeg høre om der er nogen der kan gøre mig klogere på området.  

vi er ikke strikse når det kommer til sodavand. Det er ikk noget der drikkes dagligt. Men engang i mellem er det ganske fint. 
energi drikke og cider er no go pga koffein og alkohol (selvom det kun er 0,5% vol i cider) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2023

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det er energidrikke. De har to typer, den ene er med koffein (Prime Energy) og den anden Prime Hydration er uden koffein og sukker. Til gengæld har den kunstige sødemiddel og vitaminer såsom A-vitamin (som man helst ikke skal have for meget af). På mærkatet står at det ikke er for børn under 15 år, en af grundene er mængden af A-vitamin.

Den er populær blandt børn og unge på grunde af dem som står bag, altså Logan Paul og KSI. De er populære på Youtube (nu har de andre projekter såsom boksning, musik og så videre).

Anmeld Citér

24. september 2023

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Det er energidrikke. De har to typer, den ene er med koffein (Prime Energy) og den anden Prime Hydration er uden koffein og sukker. Til gengæld har den kunstige sødemiddel og vitaminer såsom A-vitamin (som man helst ikke skal have for meget af). På mærkatet står at det ikke er for børn under 15 år, en af grundene er mængden af A-vitamin.

Den er populær blandt børn og unge på grunde af dem som står bag, altså Logan Paul og KSI. De er populære på Youtube (nu har de andre projekter såsom boksning, musik og så videre).

Jeg har bare nærstuderet etiketten og der står intet om aldersgrænse/anbefaling på dem jeg har set. 

men med det du fortæller så er sagen klar. Prime er no go indtil han bliver 15-16 år. Tak

Anmeld Citér

24. september 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Det er utrolig dårligt smagende kunstigt saftevand tilsat en masse unødvendige vitaminer. Tanken er, at gamere skal have nogle vitaminer .

Den danske version har fået fjernet vi a koffein, da der herhjemme er ret strenge regler for den slags. 
Det er i moderate doser ikke skadeligt, men virkelig spild af penge. Det har også været en ting i min datters klasse (3). Min datter fik Liv at købe en enkelt for egne penge, efter en lang snak om hvorfor hun ville (til sidst ville hun egentlig bare se hvad de alle talte om). Hun kunne ikke lide den. Nu synes resten af klassen også det er åndssvagt. 

Anmeld Citér

24. september 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

De blev tilbagekaldt i dk fordi de ikke var fødevaregodkendt. Dem der sælges i butikker nu, har et andet indhold af vitaminer end de første der blev solgt til svimlende beløb. 

det er det man kalder en læskedrik. Altså på niveau med sodavand, bare med lavere kcal indhold. 20 kcal pr 500ml.

vedhæftede billeder er fra grøn prime. 
Ps. De smager super dårligt  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

24. september 2023

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

De blev tilbagekaldt i dk fordi de ikke var fødevaregodkendt. Dem der sælges i butikker nu, har et andet indhold af vitaminer end de første der blev solgt til svimlende beløb. 

det er det man kalder en læskedrik. Altså på niveau med sodavand, bare med lavere kcal indhold. 20 kcal pr 500ml.

vedhæftede billeder er fra grøn prime. 
Ps. De smager super dårligt  

Tak. Men vi holder os nu stadig fra det

Ja det høre jeg mange sige at de smager dårligt. Haha. Men det er vel en smagssag tænker jeg ligesom med så meget andet. Nogen må jo kunne lide det siden det kan sælges

Anmeld Citér

24. september 2023

mor_til_2_

Det sjovt du laver det her opslag idag. For min datter har også snakket meget om det. Men mere sådan "aner ikke hvad alt det hype er omkring det"-agtigt. Men hun var alligevel nysgerrig så idag købte vi en i normal da vi alligevel var der. Og hold da k*** det smagte da fuldstændig forfærdeligt

Såååå det tror jeg ikke bliver noget vi behøver at prøve igen haha. Vi prøvede den der ice pop. Puha da.

Anmeld Citér

24. september 2023

Anonym trådstarter

mor_til_2_ skriver:

Det sjovt du laver det her opslag idag. For min datter har også snakket meget om det. Men mere sådan "aner ikke hvad alt det hype er omkring det"-agtigt. Men hun var alligevel nysgerrig så idag købte vi en i normal da vi alligevel var der. Og hold da k*** det smagte da fuldstændig forfærdeligt

Såååå det tror jeg ikke bliver noget vi behøver at prøve igen haha. Vi prøvede den der ice pop. Puha da.

Vi holder os altså også bare fra dem. Synes ikke jeg ser noget positivt fra nogen alligevel

Anmeld Citér

25. september 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Det der Prime er influencer markedsføring når det virker bedst. To seje "drenge" kendt fra YouTube, der får alle børn til at ville have noget, som egentlig slet ikke kan en skid. (Kejserens nye klæder...) 

De griner hele vejen til banken og børnene tror at man skal have det fordi at  man er en super fed type hvis man drikker det (har set at nogen bare fylder vand i for at vise de har flasken og ikke kan lide indholdet) Branding på HØJT plan!

Det er bestemt sundt at sige nej - lige som med alt andet man kan plage om at få, og det er en god anledning til at tale med sine børn om at det ikke er det man HAR der gør en til noget specielt, men at det er den man ER der gør en til noget særligt. En kamp man aldrig vinder helt, hverken når de er børn eller voksne for der vil altid være nogen der vil sælge en stil eller type så man kan føle sig som alle de andre.

Det er i øvrigt ikke kun børn der er et problem i det her branding cirkus. Jeg arbejder med markedsføring og branding, og jeg hører tit : jamen det gør de andre, så det skal vi oss. Mit svar er altid: vi skal ikke "bare" gøre ting fordi andre gør det, for så bliver vi en del af flokken. Vi skal skille os ud. Har endda sagt til min chef, at fordi andre gør noget, er det ikke sikkert de gør det rigtigt.

Vi skal, både som forældre, og som arbejdspladser, brands etc. vise hvem VI er, så vi ikke ender som en ens flok får der går i cirkler og ikke stikker ud.  

Fedt at I siger nej, det kender jeg mange der kunne lære noget af.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.