Det der Prime er influencer markedsføring når det virker bedst. To seje "drenge" kendt fra YouTube, der får alle børn til at ville have noget, som egentlig slet ikke kan en skid. (Kejserens nye klæder...)
De griner hele vejen til banken og børnene tror at man skal have det fordi at man er en super fed type hvis man drikker det (har set at nogen bare fylder vand i for at vise de har flasken og ikke kan lide indholdet) Branding på HØJT plan!
Det er bestemt sundt at sige nej - lige som med alt andet man kan plage om at få, og det er en god anledning til at tale med sine børn om at det ikke er det man HAR der gør en til noget specielt, men at det er den man ER der gør en til noget særligt. En kamp man aldrig vinder helt, hverken når de er børn eller voksne for der vil altid være nogen der vil sælge en stil eller type så man kan føle sig som alle de andre.
Det er i øvrigt ikke kun børn der er et problem i det her branding cirkus. Jeg arbejder med markedsføring og branding, og jeg hører tit : jamen det gør de andre, så det skal vi oss. Mit svar er altid: vi skal ikke "bare" gøre ting fordi andre gør det, for så bliver vi en del af flokken. Vi skal skille os ud. Har endda sagt til min chef, at fordi andre gør noget, er det ikke sikkert de gør det rigtigt.
Vi skal, både som forældre, og som arbejdspladser, brands etc. vise hvem VI er, så vi ikke ender som en ens flok får der går i cirkler og ikke stikker ud.
Fedt at I siger nej, det kender jeg mange der kunne lære noget af. 
Anmeld
Citér